siDDis Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Eg har en gammel Asus v6800 deluxe viften på den er døende så gpuen stiger over 90grader når eg kjører 3d programmer/spill og 80 grader når den idler Så eg tok å kjøpte en Blue Orb, den passa ikke den hadde ikke lang nok diameter mellom festene :sad: så det eg lurer på er om eg kan kjøpe en kobberplate og lime orben på den også lage mine egne fester sånn at eg får festa den på geforce kortet.Burde eg prøve dette? Og hvilken type lim trenger eg? Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Bruk Arctic Silver Thermal Adhesive (lim) og lim orb'n rett på gpu'n. Kan kjøpes på microplex.no for 170,- ARVID Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 dyr lim :smile: Lenke til kommentar
Kane Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Arctic Silver kommer i to "sprøyter", og når innholdet blandes og smøres på blir det steinhardt etter ca 5 min. Så å kalle det lim er vel heller en underdrivelse. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Tenker det er epoxy basert.. Farsan har 10 liter Epoxy lim som han betalte litt over 1000-lappen for så vidt jeg husker :smile: Lenke til kommentar
thoering Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 10 liter ja... Arctic Silver limet til 170kr er vel 2-3 centiliter da! Har limet selv, vedder på man kunne limt noen fast i taket etter hodet med det. (Au) Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Hmmm.. I taket ja.. Da ville man få fin varmeoverføring mellom hode og tak i hvert fall. Det kan jo være en fordel.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 kjøpte nettopp superlim, men er ikke sikker på om den leder strøm. Dei i butikken visste heller ikke. Den hetter Casco ExpressPen Lurt å bruke den eller bør eg skaffe en annen lim? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Poenget med det Arctic Silver limet er vell at det leder varme veldig godt. Så det blir jo ikke helt det samme å bruke superlim... Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 det står i arctic silver guiden på arcticsilver.com at man skal bruke silikon på bena til rambrikkene fordi limet leder strøm veldig godt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 eg ga faen og limte orben på og det gikk helt fint så klokker eg coren langt opp ligger på 163mhz stabilt nå :smile: Lenke til kommentar
pepter Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Registrert: 2001-11-14 Meldinger: 50 Postet: 2001-12-01 14:12 ID: 8 -------------------------------------------------------------------------------- kjøpte nettopp superlim, men er ikke sikker på om den leder strøm. Dei i butikken visste heller ikke. Den hetter Casco ExpressPen Lurt å bruke den eller bør eg skaffe en annen lim? Superlim på kantenne og pasta i midten. Beste løsning det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå