Summers Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Heisann! Jeg skal kjøpe meg ett lydkort til laptopen min som jeg skal bruke til musikk-innspilling. Laptopen min har følgende porter: PCMCIA, USB, Firewire Det må også følge med en Preamp. Det viktigeste som skal være på den er Midi in, og Midi ut. Må også være XLR og Jack inngang. Prisklasse: 2000 +/- Takk for alle svar! Endret 28. oktober 2005 av Summers Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Her har du en prisgunstig sak. Skulle dekke dine behov kanskje Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvis du har råd (3000kr) anbefaler jeg Presonus Firebox på det varmeste. Den kobles til med firewire, og har meget bra lydkvalitet både inn og ut, 2 gode preamper / instrumentinnganger, og 2 ekstra linjeinnganger. Den har selvsagt også Midi i/o og spdif. Lenke til kommentar
Summers Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 hmm.. men må jeg i tillegg til den ha fks. ett PCMCIA lykort for at jeg skal få bruke denne skikkelig, eller trenger jeg ikke noe annet enn den preampen? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Både ESI Quatafire og Presonus Firebox er fullverdige lydkort som både spiller av og spiller inn lyd. Lenke til kommentar
catosim Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei Jeg bruker selv et ESI Quatafire 610, og er godt fornøyd med det. Mic-preampene er av god kvalitet, og kortet er enkelt i bruk. Hvis jeg skal si noe negativt, så må det være at det er litt store intervall på latency-settingene. skulle vært et intervall mellom 4 ms og 8 ms. 4ms forsyner seg saftig av systemressursene med fare for støy (clikck's 'n pops), mens 8ms akkurat blir litt for sakte respons til komfortabelt live bruk. Men jeg har vendt meg til 8 ms, og det funker absolutt. Alt i alt mye lydkort for pengene. Cato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå