Gå til innhold

Vil ha rask og lydløs PC

Anbefalte innlegg

Vil oppgradere PC og trenger litt hjelp. PC skal brukes hovedsaklig til video og foto redigering + surfing på internett, mulig noe spill.

Hva er forskjellen på AMD Athlon 64 3000+ (Venice) og AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester''

Hvordan er det å overklokke disse. Leste at kom opp i 2,6Mhz på Winchester på overklokking.no

ASUS A8N-SLI Premium eller ASUS A8N32-SLI Deluxe da disse ikke har vifte på hovedkortet.

Skjermkort. PCI -express noe med passiv kjøler. Eks X700 da det ikke blir mye spilling. (Geforce3 Ti200 duger til videoredigering)

Hvordan ram? Trolig 2*512MB? Må være god for overklokking?

Har 1,5GB pc2100 nå.

Har ellers Mist 500W PSU, 2 stk 200GB segate disker. Chieftech Hightower 4 år gammelt. Støyisolert. 2 80 vifter foran, 2 bak 1stk 92mm mist vifte bak oppe. De kjører jeg 5V på og 12 når jeg ikke sitter ved PC. Over DVD og CD brenner har jeg harddiskene og en 120mm vifte.

Har en Thermaltake Pipe101 3in1 AMD K7 K8 & P4 Copper KJØLER

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108486&mlevel=011600 med en Mist 92mm 19-13dB vifte på. Tenkte jeg kunne prøve denne videre da en 120vifte blir for stor i kabinettet.

Hvordan er det å overklokke denne maskinen? Tenkte ikke på å presse den til maks for da blir den vel veldig varm. Men opp mot kanskje 2200mhz.

Hva stiller jeg på i Bios. Multiplikasjonfaktoren eller den andre. Hva bør den stå på.

Kom gjerne med andre forslag til komponnter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...