Gå til innhold

Er vanlig 32" like bra som LCD (ikke HD)?

sogasg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at en vanlig skjerm var bedre?

Altså - jeg vurderte å kjøpe flat-tv for en tid tilbake, og etter litt om-og-men så sa fyren i butikken (var vel hifi-senteret ellerno) at dersom jeg planlegger å bruke mindre enn 30 000,- så kan jeg like greitt gå for vanlig crt tv fordi bildet der er bedre?

Lenke til kommentar

Om du bare skal se paa TV, kanskje. Vanlige CRT skjermer har en fantastik evne til aa gjemme en del stygghet i bildet om signalet er halv-daarlig. LCD skjermer har en stygg uvane med aa forsterke de samme stygghetene. Om du skal kjoere mye film, en Xbox 360/PS3 eller PC paa den saa er en LCD TV mye bedre. Men en LCD TV som ikke er HD ready? Maa vaere 640x480 opploesning og 4 aar gammel og ikke noe aa samle paa.

Det jeg har lest er at billige LCD TV'er sliter ofte med

- Sortnivaa

- Bildekvalitet paa daarlige signaler pga. billig billedbehandlings elektronikk

- jevn lysstyrke over hele bildeflata

Men selv billige LCD TV'er (har en 27" som kosta 5K selv) kan vise fantastiske bilder fra DVD og ikke minst PC.

Det andre er jo at om du har et lite rom/hybel/stue er det jo ganske plassbesparende med en LCD TV da.

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Har sjølv nettopp kjøpt TV og havna på ein CRT 32" WS til 6000,-. LCD-skjermane i den prisklassen var rett og slett ikkje gode nok til å vurderast. Hadde eg hatt 10-20 000 ville eg nok vurdert ein 32+ LCD som er HD-klar.

Ta ein tur på Elkjøp og eventuelt andre butikkar som har utstilling så kan du sjå med eigne auge.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Er et vanlig 32" Widescreen-TV 100 Hz helt flatt bilderør med "active controll" og "crystal Clear" like bra (klart og alt slik) som et vanlig LCD-TV som ikke er HD-rady?? :hmm:

5070412[/snapback]

sant, har ennå tilgode å se en lcd tv til under 40.000 som har bedre bilde enn min Loewe 32 crt.

Lenke til kommentar
Er et vanlig 32" Widescreen-TV 100 Hz helt flatt bilderør med "active controll" og "crystal Clear" like bra (klart og alt slik) som et vanlig LCD-TV som ikke er HD-rady?? :hmm:

5070412[/snapback]

sant, har ennå tilgode å se en lcd tv til under 40.000 som har bedre bilde enn min Loewe 32 crt.

5073108[/snapback]

Naa har Loewe fantastiske TV'er, og med vanlig kabelTV eller luft antenne sier jeg meg enig. Men til 40K faar du mange LCD og plasma skjermer rundt og over 40" som gir stoerre bilde som *kan* veie opp for litt manglende renhet i bildet kun via opplevelses faktoren (ikke noedvendigvis bildekvalitet). Samt at slepper du inn et HD signal paa dem vil haka faar et sett nye hengsler. Men en LCD 32" til 10K kan fort faa bank av en CRT 32" til 5K med kabelTV som kilde.

Smak og behag. Jeg har kjoept min siste CRT TV (en Samsung 32") for noen aar sida. Blir ikke flere av de 80 kilos beistene for min del, det er sikkert :-) Har selv

-Syntax Olevia 27" LCD (1280x768) HD ready

-Samsung 32" CRT med HD ready

og 16 HD kanaler (HBO, Showtime og mye annet dill) her i unaiten og det er ikke tvil, med HD er det eneste LCD'en ikke klarer sortnivaa. Alt annet foretrekker jeg LCD'en paa. Vanlig kabel TV er fremdeles best paa CRT'en. Og LCD'en kosta meg mindre enn CRT'en...

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...