Sundman Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hallo igjen folkens..... Tusen takk til dere som hjelper en forvillet amatør som meg med å forstå disse nymotens tinga. Har akkurat lasta ned Itunes 6.0 til tross for at jeg ikke har kjøpt Ipod enda og har såvidt begynt å bruke programment. En del av mine musikkfiler har ikke riktig artist/tittel , evt. tomme felter. Men når jeg leser om Itunes så blir det så mye fokus på synkronisering av både musikk, bilder, platecover etc. Men hva er egentlig SYNC og hvordan skruer jeg dette på i Itunes? Jeg har ikke snøpeiling på hva jeg tjener på dette men innrømmer at jeg kunne tenge meg å ha platecoverene og bilder av artistene til hver sang. Dersom noen spesialister på Ipod og Itunes gidder å svare så plzzz svar på et svært enkelt nivå da understegnede er på nivå null vedr. dette. Så det jeg lurer på er 1. Hva er Sync./synkronisering på Ipod/Itunes 2. Må dette skrues på manuelt? 3. Hva vil Sync. gjøre ting bedre for meg? Det siste jeg lurer på er når du har kopiert all musikk over fra MY MUSIC og programment har laget en egen Itunes folder, vil denne folderen f.eks som inneholder 5-6 GB musikk automatisk overføres til en Ipod via USA når dette kobles til? Men hva om jeg ikke ønsker mer enn la oss si halvparten 2-3 GB av dette over på en 4 GB spiller, hvordan "begrenser" du det som skal legges inn på Ipod ? Ha en digg helg folkens og fest med måte !! Hilsen en nokså forvillet Tommy Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Vel.. Å synkronisere iPod'en, med f.eks. kalendere, forskjellige mapper eller My Music folderen, vil bare si at den automatisk oppdaterer iPod'en hver gang du kobler den til - den overfører musikken, kalendere osv., automatisk (når iPod'en kobles til). Du kan skru det på/av, velge hva som skal synkroniseres via Rediger --> Instillinger --> iPod (den må være koblet til) Eg personlig synes det er mye greiere manuelt - du legger til all musikken du vil ha i iTunes biblioteket (Fil-->Legg til mappe i biblioteket), fikser ID3-tagen (med bilder, info, album, navn osv.), merker sangene du vil ha - og drar de over på iPod'en som ligger i margen. -Jar Endret 28. oktober 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå