Gå til innhold

Frastjålet mobil - lykkelig slutt :)

nomore

Anbefalte innlegg

Noe så tragisk har eg ikke hørt om engang, så eg må fortelle om det :p

Kona mi var en tur i banken i forgårs, hvorpå hun la i fra seg den nye telefonen(Samsung D500) sin på skranken mens hun gjorde seg ferdig. Da hun var ferdig glemte hun telefonen og gikk ut døren. Det var en person bak henne i køen. Da hun kom på utsiden husket hun på telefonen, og gikk inn igjen. Da var både kunden bak og telefonen forsvunnet allerede.

Hun gikk rett til Politiet og anmeldte saken, hvorpå de fikk utlevert film fra 4(!) overvåkningskameraer som hadde fått med seg personen + banktransaksjoner fra denne i kassen på dette tidspunktet.

Dagen etterpå hadde de både navn og bosted til personen, og han ble bedt om å komme i avhør og ta med seg telefonen. Dette gjorde han, og forklarte alt med "eg trodde det var en kamerat sin, og skulle bare ta vare på den for han". :dontgetit:

Joda, kona mi fikk telefonen igjen, og personen fikk ei bot + hendelsen på rullebladet. :w00t:

Hvor håpløs går det an å bli? (ref: han som stjal mobilen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er dumt at politiet i deler av landet gir faen i slike småting. men uansett, denne hendelen her var ikkje akkurat så masse arbeid for politiet då, siden tyven var fanget på tape+ at det var i en bank, slik at purken fikk med en ang vite hvem som var på kamera.

Vegard :)

Lenke til kommentar

Jo, eg var faktisk rimelig overrasket selv. Eg hadde allerede avskrevet telefonen da eg fikk vite at den var stjålet.

Men det overrasket litt, spessielt da politiet sjelden er til stede her eg bor(delt ansvar med nabokommune).

Eg bor forresten på Bømlo, i Hordaland.

Lenke til kommentar

Herligheter... jeg kaller det ikke akkurat tyveri å ta noe som noen andre har glemt bak seg... fyren hadde i grunn bare to valg: 1. Gi den til skranken, som sikkert hadde tatt den selv, eller 2: Ta den selv slik at vedkommende bak skranken ikke tar den selv. Ikke rart han tok valg nr. 1.

At politiet ga ham en bot for dette, anser jeg som håpløst. At politiet faktisk tok tid til å etterforske dette, anser jeg som enda mer håpløst.

Lenke til kommentar

aabx: Du sier altså at hvis han hadde levert den inn så hadde personen bak skranken beholdt den, og hvis han ikke hadde tatt den så hadde personen bak skranken tatt den uansett? Blir ikke det litt dumt å si sånt? Hadde han bare et valg da, mener du? Dessuten hadde det vært vanskelig for personen bak skranken å lure seg unna med å si at han/hun ikke hadde tatt den. Som det ble nevnt her, så har de videokameraer i lokalet. Jeg tror ikke en person som i jobber i en bank hadde risikert jobben sin på å stjele en telefon fra en kunde.

At politiet ga han en bot syns jeg var helt rett. Du vil vel heller at politiet skal sitte inne på kontoret, ta seg en smultring, og ikke gjøre noe? Joda, det gir mening. :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...