Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har skolen lov til å holde oss inne i friminuttene


Anbefalte innlegg

Å snike seg ut under dekke av at ein må på do, og då kaste snøball på klasserommets rute?

Dermed får jo dykk gå på do, men med litt uflaks så greide du no å innstramme også den muligheiten også.

 

Viss du ikkje er i stand til å sjå at dei handlingar du og dine venner gjer har konsekvenser som går ut over ein sjølv og ikkje minst andre, så er det jaggu på tide at du lærer det.

 

Slik håper eg at alle friminuttene neste veke også blir inndradd fordi nokre ikkje greide å holde seg til regelverket. Ein blir sikkert veldig populær blant dei andre fordi ein ikkje er voksen nok til å greie å forholde seg til og følge eit enkelt reglement.

For ungdomskule-regelement er ikkje så vanskeleg å forstå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei Jankee du Jankee :!:

 

Jeg er vel egentlig veldig enig med deg... jeg kunne godt tenkt meg disiplinen vi hadde på 50-tallet tilbake på skolen.

 

Dyktige elever ble verdsatt på den tiden, og de som ikke oppførte seg fikk så det holdt.

 

Elever i dag generellt har ingen respekt what so ever for lærerene... de stakkers lærerene bruker langt tid, i starten av hver time, på å roe ned klassen..

 

Men det er mer et samfunns problem enn et skoleproblem...moralen til folk er så og si vekk... grenser/regler/lover skal pushes til det ytterste...

 

Om ikke altfor lenge regner jeg faktisk med at den sexuelle lavalderen minker også :ohmy:

 

Nei, py.. skulle vokst opp på 50-tallet jeg... :yes:

Lenke til kommentar

Påbarneskolen ble vi kastet ut 11.15. Prøvde alltid å lure vikarer til å låse opp døren, med bruk av unnskyldninger som "vi skal øve på noe greier", "Jeg skal bare hente noe" osv. På ungdomskolen hadde vi ikke dette problemet, da kunne vi velge. På videregående har vi ikke friminutt slik som på barneskolen, men 30 min matpause midt på dagen og 15 min mellom hver økt (1,5 time) til å finne frem til neste klasserom osv. + en 5 minutter en gang i blant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...