Jankee Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Å snike seg ut under dekke av at ein må på do, og då kaste snøball på klasserommets rute? Dermed får jo dykk gå på do, men med litt uflaks så greide du no å innstramme også den muligheiten også. Viss du ikkje er i stand til å sjå at dei handlingar du og dine venner gjer har konsekvenser som går ut over ein sjølv og ikkje minst andre, så er det jaggu på tide at du lærer det. Slik håper eg at alle friminuttene neste veke også blir inndradd fordi nokre ikkje greide å holde seg til regelverket. Ein blir sikkert veldig populær blant dei andre fordi ein ikkje er voksen nok til å greie å forholde seg til og følge eit enkelt reglement. For ungdomskule-regelement er ikkje så vanskeleg å forstå. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jankee: Kollektiv avstraffelse i skolen er på høyeste nivå strengt forbudt. Svein Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jankee: Kollektiv avstraffelse i skolen er på høyeste nivå strengt forbudt. Svein 5070833[/snapback] Plutseleg gjekk det opp for meg kvifor disiplinen og generell oppførsel i skulen har gått i dass. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Da jeg var på ungdomsskolen kranglet vi om å få være inne Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Vi har fått beskjed på skolen vår at det eneste vi har krav på er rundt en halvtimes tid til mat. Det er kun når det er teater/prøve vi ikke har fått friminutt dog, og selv om læreren snakker går alle ut når det ringer ut. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Da jeg var på ungdomsskolen kranglet vi om å få være inne 5071015[/snapback] The grass is always greener on the other side. Jankee: Sanne ord, vennene mine som var et år i statene klaget over at det var så strengt der, men da de kom tilbake sa de at de virkelig savnet litt disiplin og arbeidsro i klasserommet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Nei Jankee du Jankee :!: Jeg er vel egentlig veldig enig med deg... jeg kunne godt tenkt meg disiplinen vi hadde på 50-tallet tilbake på skolen. Dyktige elever ble verdsatt på den tiden, og de som ikke oppførte seg fikk så det holdt. Elever i dag generellt har ingen respekt what so ever for lærerene... de stakkers lærerene bruker langt tid, i starten av hver time, på å roe ned klassen.. Men det er mer et samfunns problem enn et skoleproblem...moralen til folk er så og si vekk... grenser/regler/lover skal pushes til det ytterste... Om ikke altfor lenge regner jeg faktisk med at den sexuelle lavalderen minker også Nei, py.. skulle vokst opp på 50-tallet jeg... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Alle nordmenn har en ting til felles: de gikk på skole. Hvis vi skjerpet inn skolen, innførte disiplin og respekt, da hadde vi sett at samfunnsproblemet hadde blitt vesentlig mindre. 1 Lenke til kommentar
stout Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Men det er mer et samfunns problem enn et skoleproblem...moralen til folk er så og si vekk... grenser/regler/lover skal pushes til det ytterste... Jeg foreslår ar vi kompenserer med å pøse på med misforstått "holier than thou"-moral. Oh wait.. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Alle har krav på "pauser" som matpauser etc, er det dårlig ventilasjon får dere åpne alle vinduene, og det ser ut som du trenger å følge med på skolen Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 I min tid var det omvendt Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det er jo nesten litt mistenkelig at man klarer å oppføre seg så dårlig at man må_sitte_inne. Behave! Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 *føle seg heldig som har 1 times friminutt * Lenke til kommentar
sixx Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 alle burde fått lov å gjennomføre sine "plikter" i hverdagen...frisk luft, gå på dass og mat! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Da jeg var på ungdomsskolen kranglet vi om å få være inne 5071015[/snapback] Vi óg. Det var dritkalt ute Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Da jeg var på ungdomsskolen kranglet vi om å få være inne 5071015[/snapback] Vi óg. Det var dritkalt ute 5072257[/snapback] når det er kaldt ute pleier jeg å snike meg inn sånn et kvarter før friminuttet er slutt. Nå gjør jeg fordi snøen er blitt til en skitten, våt gugge Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Påbarneskolen ble vi kastet ut 11.15. Prøvde alltid å lure vikarer til å låse opp døren, med bruk av unnskyldninger som "vi skal øve på noe greier", "Jeg skal bare hente noe" osv. På ungdomskolen hadde vi ikke dette problemet, da kunne vi velge. På videregående har vi ikke friminutt slik som på barneskolen, men 30 min matpause midt på dagen og 15 min mellom hver økt (1,5 time) til å finne frem til neste klasserom osv. + en 5 minutter en gang i blant. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Du sa du kastet snøball på vinduet når du var ute? Altså, om det er så dårlig luft i klasserommet, kan du vel ikke bare åpne det vinduet? Oppfør dere! Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Får dere ikke gå på toalettet i friminuttet? Vet ikke om det med at dere er "innestengt" i friminuttene, men det med dassbesøk bør da være lov! Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 etter det jeg selv vet så har skoler IKKE lov til å holde dere inne. på barneskolen ble vi bektet å være inne men det er forståelig nok. men alle elever har krav på friminutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå