Gå til innhold

Kritikk på Norges første Pink Floyd-portal

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har endelig fått igang det nyeste nettprosjektet mitt, nemlig å lage Norges første og hittil eneste Pink Floyd-portal. Ambisjonene er store, men jeg starter i det små.

Jeg ønsker ikke kritikk på kodene, da jeg har brukt en portalmotor for å slippe å bygge opp systemet fra grunnen av. Bare et forum som er like omfattende som WebWizForum, ville tatt årevis å lage alene. Så i stdete for å finne opp hjulet på nytt, bruker jeg den motor, og skreddersyr ut ifra det utgangspunktet.

Det jeg _ønsker_ kritikk på, er design. Da tenker jeg på farger, bilder, layout o.l.

Noe innhold er det også blitt, men mye mer skal puttes inn fremover. Men før jeg begynner med det, kan det være greit å få utenforsåendes syn på nettsiden. Jeg vil jo selvsagt at den skal være så oversiktelig som mulig, og iøynefallende.

http://www.pinkfloydon.com

Edit: Jeg har brukt en css2-kode, som IE som kjent ikke støtter. Derfor ønsker jeg kritikk på siden slik den ser ut i Opera. IE-brukere får siden riktig lastet den dagen IE 7.0 kommer ut.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken css2-kode?

Siden så litt ut som. Jeg ble ikke overrasket da jeg så "Powered by SOOP Portal Raven 1.0" for å si det sånn, den mangler litt personlighet.

5069998[/snapback]

max-width:800px;

Koden gjør at siden ikke ser "ånnas" ut på widescreen-skjermer med høy oppløsning.

Edit: Angående originalit, så kan jeg ikke si at designet ligner på portalmotoren: www.soopportal.org. Vis meg en side som ligner...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Synes den var noe rotete. Et hett tips er at du kanskje ikke trenger fullt så mange rammer. :) ALT trenger ikke å rammes inn. Det blir bedre med litt luft mellom elementene.

Hvis det er en portal, ville jeg også ha brukt et såkalt "portaloppsett", hvor man har spalter -- i stedet for at ting ligger under hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg synes ideen er genial i og med at jeg digger Pink Floyd.

Kritikk, konstruktiv:

- Knappene "Register" og "Logg på" passet ikke med de andre fargene.

- Oppdelingen av siden var helt ok, men litt for "template" om du forstår? Litt for "ferdiglagd". For du har vel ikke laget den selv?

- Fargene var helt ok, men jeg synes ikke de passer til Pink Floyd.

Kanskje mer nøytralt? Nei, vet ikke jeg.

- Men, helt klart en fin side. Kjempebra iniativ!

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Har laget nesten alt det grafiske selv, og det er svært lite - utenom det funksjonelle - som er igjen av originalportalen. Knappene er redigert i Photo Shop til norsk, og er hentet fra et template. Ser de ikke passer på forsiden, så det skal endres på.

Ellers så legger jeg opp systemet slik at leserne selv skal kunne kommentere og gi karakter på alle album, og de skal også få muligheten til å legge inn bootlegs som ikke er registrert i portalen fra før.

Et bildegalleri skal på plass, og diskografien skal utvides til å bli så komplett som mulig, med ale studioalbum, konsertalbum, bootlegs og videoer i sine respektive kategorier. Kanskje også med "lyrics". Akkurat det har jeg ikke bestemt meg for enda.

Kodene vil over tid bli bedre, og jeg skal konvertere alt slik at det passer for en bestemt "doctype", "strict xhtml". Det blir mye jobb, ettersom portalen er bygget opp av over 5000 filer, men jeg gir ikke opp av den grunn. Soopportal-systemet er mildt sagt genialt, og med litt kreativitet kan man gjøre mye med den. www.musikksmaken.com er en annen portal jeg har jobbet med (ca. 2 år), og jeg bruker samme formelen for den nye Pink Floyd-portalen.

Kom gjerne med ideer til ting som kan implementeres. Trenger kreative forslag til hvordan jeg kan bruke "The Wall"-grafikk på passende steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...