Gå til innhold

Forums konkuranse?

Anbefalte innlegg

Oki, hva med en konkuranse på overklokking.no?

Eller to da....en for feteste modda maskin, og en for beste overklokking (mhz,nyskapning...ellerno).

Burde ikke være vanskelig å få komplett, microplex, 3dfxcool, databutikken osv. til å sponse inn no fett hardware som premie.... De vil jo tross alt tjent på at vinne-lystne klokkere/moddere løper ut å handler utstyr for å gå av med seieren.

eller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis. Kreativitet er helst et av momentene og det er ikke så kreativt og kjøpe alt mulig du finner hos Microplex og så slenge det inn i kassa.

Man kan jo også dra det litt lengre og si at penger skal være et moment slik at mindre penger brukt = mer poeng i konkuransen

Minuset her er at 3dfxcool, microplex osv ikke tjener fullt så mye :wink:

Lenke til kommentar

Nei. Grunnen er at bedømming av kreativ og nyskapende kjøling/overklokking/modding ikke er avhengig av xxxmhz overklokka.

Butikkene har her en mulighet til å utnytte kreative hoder rundt omkring i landet, til å finne opp ny produkter eller løsninger som de senere kan bruke.

Folk må få mene hva de vil, men jeg syntes det er litt teit å starte med negative holdninger til påfunn som kan gjøre overklokking til en litt mer "sosial" og artig hobby......

Det har jo ikke lenger mye med mhz å gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:

Butikkene har her en mulighet til å utnytte kreative hoder rundt omkring i landet, til å finne opp ny produkter eller løsninger som de senere kan bruke

Hvis butikkene kommer med noe kreativt så vil som regel alle bruke det og da er det jo butikkene og ikke modderne som er kreative.

Quote:

Folk må få mene hva de vil, men jeg syntes det er litt teit å starte med negative holdninger til påfunn som kan gjøre overklokking til en litt mer "sosial" og artig hobby......

Det har jo ikke lenger mye med mhz å gjøre.

Du må tåle at folk skal være litt kritiske da. Men overklokking har jo BARE å gjøre med Hz'en. Case modding og overklokking er jo to vidt forskjellige ting.

En ting som gjør overklokking til en vanskelig konkuranse er at det er alt for lett å jukse. Er jo umulig å kontrollere om CPUen er klokka til 1600 eller 1900MHz.

Slik jeg skjønner det vil du ha to konkuranser, en for best oc' og en for best mod?

Lenke til kommentar

Helt enig med The_inca, jeg syns dette er en super ide, og for å forhindre juks og slike ting er det jo bare å lage litt regler. Det som blir problemet, tror jeg, blir å skaffe sponsorer. Men uansett dette er en super ide! :smile:

Lenke til kommentar

Man må jo få lov å peke på problemene da. En overklokkings konkuranse er nesten umulig å kontrollere. Hjelper liksom ikke med regler når det er så lett å bryte dem. Vil dere at alle skal være blindt positive/naive og ikke se på utfordringene en slik konkuranse innebærer?

Skulle gjerne kommet med forslag på hvordan man kan fikse det, men det er en umulighet å kontrollere en oc' konkuranse.

Case mod konkuranse er lettere å avholde. Der er det faktisk veldig vanskelig å jukse. Selvsagt kan man finne et bilde av et fet kabinett på nettet og sende det inn, men det vil bli avslørt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morsom ide!

Hva er det dere mener med et kult kabinett da?

Jeg Modder for maks kjøling og ikke for at det skal se kult ut.

(Har jo prøvd og få det til og se kult ut da, men det er annenprioritet)

Er det noe dere ser påKjøling i tillegg til et kult kabinett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...