DaCooL Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg lurer på noe, cpuen min er på 35 grader og chassisen på 30 grader. Mens hos vennene mine ligger det på rundt 50. går det an at cpuen kan bli for kald? jeg har problemer med at pcen henger seg helt... AMD Athlon xp1800+ k7t turbo2 motherboard Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Nei cpu'en din er ikke kald! 35 grader er en fin temp det! Har ikke hørt om at noen har fått problemer med at den blir for kald! Det er jo noen som bruker pelt, vapochill o.l der man får minusgrader på cpu! Så tommelfingerregelen er: Jo kaldere jo bedre Det er nok andre ting som skaper dine problemer! Hvis du kunne komme med litt mere informasjon om det du har av hw og hvilket os du bruker så kunne vi kanskje hjelpe deg mer... /steinih :smile: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 du må huske at elektrisitet beveger seg uten motstand ved veldig, veldig lave temp. du kan faktisk doble pc-ens ytelse hvis du kommer lavt nok. Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ut i fra jeg har hørt, så vil transistorene og halvlederne i en cpu, stoppe å fungere hvis temptraturen kom under -40grader. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ytelsen blir da ikke bedre?... Vekselspenningen har fortsatt samme frekvens og da er ytelsen helt lik. Men vi kan da øke frekvensen på vekselspenningen og få bedre ytelse. Skal motstanden i kobber bli lik null må temperaturen være ganske nærme nullpunktet og flytende nitrogen under trykk holder ikke engang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå