Gå til innhold

Når du blir 100 år får du brev fra kongen..

willbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. Det får de. Er jo egentlig helt utrolig å bli 100 år. Tenk på alt det de har opplevd da! Krigen, Titanic kanskje, og den legendarisk teknologi utviklingen!!

5071960[/snapback]

Bare så synd at alle på 100 er stokk dum å har ikke merket noe av teknologien:P

Min egen mormor vet ikke hva cd spiller er engang :dontgetit:

Ps. Oldemor ble 97 år, men var ikke helt med til tider :tease:

Lenke til kommentar

Litt off-topic men også litt on-topic etter min mening;

Noen som husker 7-åringen som sendte brev til kongen og klaget på at bestefaren ikke ville ligge over?

Ble nyheter av det siden "kongen" svarte. Men:

Ifølge Aftenposten ba kongen sin kabinettssekretær Berit Tversland om å svare.

«Hans Majestet Kongen har bedt meg om å takke for brevet ditt der du forteller om bestefaren din. Det er dessverre ikke mulig for kongen å hjelpe deg i denne saken», het det i svaret.

Syns det er litt dårlig av kongen å ikke svare selv.

Dette betyr vel også at det ikke er kongen som skriver brev til de som bli 100 år.

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/kongeli...ticle461613.ece

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar

Fy faen, nå fikk jeg en über god grunn til å bli 100! :cool:

Hadde egentlig planer om å dø når jeg var 70... mens jeg spillte pc, hørte på trance og røyka hasj samtidig som jeg leide en prostituert.. haha. Menmen. Brev fra kongen overskygger jo alt det der :D Heftig!

Kjipt å bli gammel... sitte hjemme... ikke kunne gå noen steder fordi helsa er så skral... bare kunne si "eoouwwhgh" og bruke høreapparat for å høre nyhetene på tv...

Lenke til kommentar
Jallapost og jallapost. Det er ganske spesielt at kongen mottar et brev fra en 7-åring som er adressert "Til Kongen på Slottet i Oslo". Da hadde kongen godt kunnet ofret noen sekunder på å skrive de få ordene som kom i svarbrevet.

5073287[/snapback]

Trur ikkje det er så uvanleg at småungar sender brev til Kongen eg. Høyrt om utallige tilfeller før.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye de er verdt. Jeg skulle ønske monarkiet ble avskaffet.

Men likevel. KONGEN! Det er jo bokstavelig talt KONGE og få brev fra han :D

Han er jo bare en mumie som drar rundt og sier "vi in nårvay ar verry hæppy får de bånds vi shar vitt ju", men han likevel et ikon for norge...

Lenke til kommentar
Jallapost og jallapost. Det er ganske spesielt at kongen mottar et brev fra en 7-åring som er adressert "Til Kongen på Slottet i Oslo". Da hadde kongen godt kunnet ofret noen sekunder på å skrive de få ordene som kom i svarbrevet.

5073287[/snapback]

Det sier seg egentlig ikke selv. En sjuårig unge som har problemer med at bestefaren ikk vil sove i huset. Bare fordi hun er sju år, betyr ikke at hun stiller førstemann i rekka for å få hjelp for dusteproblemet sitt. Det fines et par hundre tusen nordmenn som trenger ytterligere hjelp.

Lenke til kommentar
[...] Hvor mange hvert år blir 100 år i norge?

5069598[/snapback]

I følge Statistisk Sentralbyrå var det ved årsskiftet 222 personer som var 100 år, altså ble disse 100 år i fjor. Under ser du en graf som viser hvor mange som var 100 år ved hvert årskifte siden skiftet 85/86.

post-47988-1130666437_thumb.jpg

Ellers er det nå 521 personer som er 100 år eller mer. 83 av disse er menn, mens de resterende 438 er kvinner. Eldste er en kvinne på 108 år.

post-47988-1130665118_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...