Gå til innhold

Mystisk problem med x800 vivo

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg virkelig hjelp, har fått et problem jeg ikke kan skjønne noe av!

Det hele startet med at mitt gamle trofaste 9800 pro tok kvelden. Dette var egentlig bare et tidsspørsmål siden det hadde begynt å vise artifacts og jeg hadde i grunn hatt det ganske lenge. Jeg bestilte meg et nytt skjermkort i all hui og hast og endte opp med et Sapphire Radeon x800 vivo retail lite.

Kortet ankom og jeg puttet det inn i maskinen, men der stoppet gleden. Maskinen bootet greit og alt så fint ut til biosen skulle loade OS'et(Win xp pro sp2). Da hang det seg fullstendig opp og den kom ikke videre. Samme gjelder om jeg prøver å boote fra cd.

Det rare er at hvis jeg putter inn et radeon 7500 pro 64mb som jeg har lånt av en kamerat fungerer alt helt perfekt. Samme når jeg prøvde med mine foreldre sitt radeon x700, det fungerer helt prikkfritt.

Så jeg tenker da at Komplett har sendt meg ett D.O.A kort. Så jeg bestemmer meg for å stappe x800 kortet inn i mine foreldre sin maskin for å dobbeltsjekke dette. Men der funker det jommen meg helt perfekt!

Så nå sitter jeg her rimelig forvirret og vet ikke helt hva jeg skal tro. Dette har jeg prøvd foreløpig:

2 forskjellige strømforsyninger, en 350w som sitter i min maskin, en 400w som jeg hadde liggende men ikke brukt på en stund. Dette gjør absolutt ingen forskjell.

Stilt på diverse ting i bios som har med agp-settings å gjøre, intet resultat fra det.

Testet minnet med programmet MemTest, fikk ingen feil på dette, mistenkte vel heller ikke at det var problemet.

Min hardware utover dette er:

Abit AV-8 hovedkort med via chipset

Athlon 64 3500+

1024mb dual-channel ocz ram (en av de billigere-typene)

1x250gb sata disk

1xcombo cd-brenner/dvd-brenner

Hawking wlan-kort

Til de som evt. måtte tro det var det ikke dette problemet som oppsto med 9800pro kortet mitt, det sendte ikke signal til skjerm i det hele tatt, og fungerte heller ikke i mine foreldres maskin.

Vel håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette, ville vært evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uff da /slap meg selv.

google er min venn ja har hørt det før :blush:

Fant en sak nå hvor det står noe om at man må update bios for å få ati-kort med vivo-funksjonalitet til å funke. Ikke flasha bios før så ønsk meg lykke til :hmm:

edit: gjorde en vellykket flash til siste bios-versjon, men det gjorde ikke trikset :cry: noen som har noe annet å foreslå?

Endret av Bobby_Digital
Lenke til kommentar
uff da /slap meg selv.

google er min venn ja har hørt det før :blush:

Fant en sak nå hvor det står noe om at man må update bios for å få ati-kort med vivo-funksjonalitet til å funke. Ikke flasha bios før så ønsk meg lykke til :hmm:

edit: gjorde en vellykket flash til siste bios-versjon, men det gjorde ikke trikset :cry:  noen som har noe annet å foreslå?

5069636[/snapback]

Jeg foreslår at du benytter deg av angreretten, eller evt gjør en avtale med butikken om å få bytte til et annet kort. Skal ikke være nødvendig å flashe noe som helst for at kortet skal fungere. Maskinen skal jo starte opp som normalt.

Er nok bare noen ting som ikke helt fungerer sammen med det kortet ditt.

Kvitt deg med det så fort du kan ellers kan det ende opp med å plage deg i lange tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...