Gå til innhold

Forsikring? tryna på sykkel -> knust display K700i

Anbefalte innlegg

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=19&t=489239&st=0

Tryna no jævli på sykkel ista, mobilen ser ikke ut!! Knust display, mye småbulker! Har TOTALforsikring. Fikser di dette på garantien? SE K700i

Prata akkurat med netcom, di sa di ikke dekka displayet! Og når jeg kjøpte telefonen og tegna netcom totalforsikring fikk jeg beskjed om at totalforsikringa dekka alt unntatt å kaste den i veggen på jørs..

*oppgitt*

"Derfor bør du forsikre mobilen:

Dekker misbruk av stjålet mobil

Enkel skadebehandling over telefon

Raskt skadebehandling - 1 times behandlingsgaranti etter at skade, tap/tyveri eller misbruk er meldt og dokumentert"

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg bestilte totalforsikring stod det ingen ting om at de ikke dekket skjerm. Så her ville jeg bare stått på. Er jo nettopp i slike tilfeller som med deg nå at også jeg har NetCom-forsikring.

Ikke gi deg, stå på krava!

Edit: Har nå lest gjennom forsikringsvilkårene, der står det jo ingen ting om at de ikke dekker skjerm!

Så dette må jo være feil.

Endret av pologutt
Lenke til kommentar

Ja, skal nedover til Klart Svar imorgen, der jeg kjøpte telefonen og klage.. Men det er kansje ikke di som styrer med dette.. Han jeg pratet med på Netcom var lite samarbeidsvillig, Norsk kunne han heller ikke :(

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dette burde da dekkes, jeg har jo kjøpt netcom totalforsikring nettopp i det tilfelle at noe skulle skje med telefonen.

jeg ble opplyst om at det eneste de ikke dekket var fuktskade

Lenke til kommentar
Fikser di dette på garantien?

Nei, det vil i hvert fall ikke være en garantisak.

Vilkårene for forsikringen finner du her: https://netcom.no/tjenester/totalforsikring...ringJan2005.pdf

Så vidt jeg kan se står det ingenting om at det ikke dekker skade på skjerm, så her må du eventuelt be Netcom henvise til konkret punkt i vilkårene sine. Tror du har snakket med en lite kompetent kundebehandler, eller så har dere misforstått hverandre (hvis han ikke kunne norsk). Skaden burde dekkes av forsikringen.

Lenke til kommentar

Flott at dette ble ordnet!

Er det noen som har erfaring med Chess Forsikring?

Jeg har nemlig en P900 som jeg har vært uheldig med. Nesten lignende hendelse om i denne tråden. Hadde mobilen i lomma og gikk bostavelig talt på trynet på sykkel. Helsen er heldigvis tatt vare på, men mobilen har fått store skader på displayet, samt at tastaturflippen og litt av batteridekslet er ødelagt. Kan fortsatt slå den på, men displayet er ubrukelig...

Hvor kjapt og smertefritt vil saksgangen være? Jeg vil nødig bli sittende uten mobil over lang tid... Står på nettsidene til Chess at det må fylles ut et skadeskjema som man får tilsendt hvis man ringer kundeservice. Noen som har fått bruk for forsikringen hos Chess, som kan si meg hvordan dette fungerer i praksis?

Er egentlig bare glad for at det ikke gikk verre med helsa i fallet. Ikke mer sykling på en stund i alle fall...

Lenke til kommentar
Flott at dette ble ordnet!

Er det noen som har erfaring med Chess Forsikring?

Jeg har nemlig en P900 som jeg har vært uheldig med. Nesten lignende hendelse om i denne tråden. Hadde mobilen i lomma og gikk bostavelig talt på trynet på sykkel. Helsen er heldigvis tatt vare på, men mobilen har fått store skader på displayet, samt at tastaturflippen og litt av batteridekslet er ødelagt. Kan fortsatt slå den på, men displayet er ubrukelig...

Hvor kjapt og smertefritt vil saksgangen være? Jeg vil nødig bli sittende uten mobil over lang tid... Står på nettsidene til Chess at det må fylles ut et skadeskjema som man får tilsendt hvis man ringer kundeservice. Noen som har fått bruk for forsikringen hos Chess, som kan si meg hvordan dette fungerer i praksis?

Er egentlig bare glad for at det ikke gikk verre med helsa i fallet. Ikke mer sykling på en stund i alle fall...

5071518[/snapback]

Herregud, hvor VANSKELIG kan det være å ringe til Chess? Ingen andre (les: oss i forumet) kan bedre enn Chess.

Lenke til kommentar

Har hørt med Chess. Tar visstnok i alle fall 1 uke fra de mottar telefonen til saken er ferdig behandlet (veiledende). Er det noen her som har hatt erfaring med Chess sin forsikring i praksis? De sender med skadeskjema i posten i dag... Kan jo ta sin tid dette...

Lenke til kommentar
Har hørt med Chess. Tar visstnok i alle fall 1 uke fra de mottar telefonen til saken er ferdig behandlet (veiledende). Er det noen her som har hatt erfaring med Chess sin forsikring i praksis? De sender med skadeskjema i posten i dag... Kan jo ta sin tid dette...

5072123[/snapback]

Så rart? jeg trengte ikke engang å sende inn telefon?? Men di hadde ikke deler da, kansje derfor.. Får telefonen min på mandag..

Mvh

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...