digitalglenn Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Lurer på ny prosessor. men lurer på hvem som har best ytelse? Intel? amd? jeg ser etter en prosessor som gir bra ytelse i spill og bra ytelse i multitasking hvordan fordeler blir det med ddr2? det er det bare intel som har eller? Endret 28. oktober 2005 av digitalglenn Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 AMD vil støtte DDR2 neste år. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485206 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=489060 Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 For spill og multitasking...? AMD er jo best i spill, og Intel skal visst være best på multitasking. Kanskje en av de nye AMD64 X2 prosessorene hadde vært noe for deg? De er litt tregere enn "vanlige" AMD64 prosessorer i spill, men multi-taskingsmessig er de langt bedre. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette har veldig lett for å bli nok en Intel vs AMD tråd, og det er ikke bra. Men for å svare på det du spør om, så vil jeg anbefale deg enten AMD Athlon64 X2 3800+ eller 4400+. Kommer an på hvor mye penger du skal bruke og om du skal overklokke eller ikke. Til hovedkort bør du gå for enten DFI eller Asus. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette har veldig lett for å bli nåkk en AMD vs Intel tråd, og det er ikke bra. Men for å svare på det du spør om, så vil jeg anbefale deg enten Intel Pentium 4 660 3,6 GHz eller Pentium 4 560j 3,6 GHz. Kommer ann på hvor mye penger du har, og om du skal overklokke eller ikke. Hovedkort ville jeg DEFINITIVT gått for Abit! :!: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette har veldig lett for å bli nåkk en AMD vs Intel tråd, og det er ikke bra.Men for å svare på det du spør om, så vil jeg anbefale deg enten Intel Pentium 4 660 3,6 GHz eller Pentium 4 560j 3,6 GHz. Kommer ann på hvor mye penger du har, og om du skal overklokke eller ikke. Hovedkort ville jeg DEFINITIVT gått for Abit! :!: 5070667[/snapback] Humor fra din side eller ikke, jeg har rapportert deg til admin Maverick2002. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 QUOTE(Maverick2002 @ 28/10-2005 : 11:23)Dette har veldig lett for å bli nåkk en AMD vs Intel tråd, og det er ikke bra. Men for å svare på det du spør om, så vil jeg anbefale deg enten Intel Pentium 4 660 3,6 GHz eller Pentium 4 560j 3,6 GHz. Kommer ann på hvor mye penger du har, og om du skal overklokke eller ikke. Hovedkort ville jeg DEFINITIVT gått for Abit! Humor fra din side eller ikke, jeg har rapportert deg til admin Maverick2002. Eneste grunn til at jeg "kopierte" din post, er at du sier at dette kan bli en Intel vs AMD tråd. Er det ikke litt "dobbelt moral" å anbefale KUN AMD prosessor til trådstarter? Trenger ikke ta posten så høytidlig... Ville bare få fram poenget at du motstrider ditt eget utsagn med dine anbefalinger.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Maverick2002 det ser ut som moderator deler ditt syn her. Så da får JEG legge meg flat og beklage da. Jeg synes bare du kunne formulert deg annerledes. Vært OK for meg om du anbefalte Intel. Men når trådstarter skal ha en CPU til både spilling og multitasking, så er du vel enig at Athlon64 X2 er ett godt valg? (for å diskutere saklig her) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Eneste grunn til at jeg "kopierte" din post, er at du sier at dette kan bli en Intel vs AMD tråd. Er det ikke litt "dobbelt moral" å anbefale KUN AMD prosessor til trådstarter?Trenger ikke ta posten så høytidlig... Ville bare få fram poenget at du motstrider ditt eget utsagn med dine anbefalinger.. 5071068[/snapback] Og da kan kjeppkastingen mellom dere to slutte her og nå. At en person kommer med anbefaling om den ene er helt fair og har ingenting med AMD vs. Intel Betroz har muligens egene erfaringen fra det oppsettet han anbefalte og dermed så gir han den anbefalingen, og det er det INGENTING galt med så vær så jæv begge to. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Som sagt så er ikke posten personlig rettet mot deg! A64 X2 er uten tvil et godt valg når det gjelder multitasking. Som du selv sier, så er vel ikke X2 den beste prosessoren til spill. A64 enkel kjerne kan vel kanskje være like bra visst det blir en del spilling. Personlig mener jeg P4 er en god CPU til begge deler, men som sagt så er dette min mening. Respekterer selvfølgelig at du anbefaler AMD! PEACE! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Saken er glemt for min del digitalglenn jeg anbefaler at du leser tester rundt om på nettet der de tester Intel og AMD sine prosessorer. Der ser du hvilken som yter best etter dine behov og økonomi. Samt tester av hovedkort osv. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Men vil han ikke få både i pose og sekk, hvis han velger en X2 4400 (eller høyere) ? Både multitasking(dualcore) OG god i spill (Amd). Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) som andre har sagt intel litt forran på multitasking er det det du driver mest med er en av de nye 64 bitt cpuene fra intel og annbefale er det spill som står øverst på lista er amd det beste valget...et kompromiss mella dissa ville muligens vert amd x2 ... MEN og det er ett STOORT MEN intel sine cpur er meget overpriset og du må regne me og betale en 1000 lapp extra for en intel cpu sammelignet med en tilsvarende Amd ! dette må tas me i betraktning ved ett kjøp mener jeg meget få av os som driter penger er det vel? Endret 28. oktober 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) mage bra svar her.. poenget med ny cpu er at jeg er møkk lei og vente 10min på og gå ut fra en fullscreen bf2 og noen ganger wow og jeg liker at ting går fort i windows. dette var på ingen måte en intel vs amd tråd det var et sørsmål om hvem som klarer brasene best. jeg gir en stor feit f i om jeg har amd eller intel ytelsen teller. samtidig som jeg ikke driter penger så håper jeg og finne noe allright. har btw en amd64 3k5+ nå med msi daimond hovedkort. og corair XMS (2-2-2-5) ram. jeg renget med at dette skulle være bedre en det det egentlig er. vil gjerne se noen grafer som samenligner intel og amd x2 i spill og multitasking. takk for svar så langt anyways EDIT: åssen var det med fordeler med ddr2? jeg har lagt merke til at all ram til amd platformer er ddr 3200. hva skjer med ytelsen hvis ddr2 kommer opp? Endret 28. oktober 2005 av digitalglenn Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du har jo ett ganske godt oppsett, og når du er misfornøyd med det du har så må du bruke ganske mye penger for å få noe som er vesentlig bedre. Siden du har ett s939 system, så er jo det enkleste og billigste for deg å bare bytte CPU, og sette i en X2. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du har jo ett ganske godt oppsett, og når du er misfornøyd med det du har så må du bruke ganske mye penger for å få noe som er vesentlig bedre. Siden du har ett s939 system, så er jo det enkleste og billigste for deg å bare bytte CPU, og sette i en X2. 5074856[/snapback] Ja og kjøpe mer RAM og bedre skjermkort kanskje. 2GB RAM er vel ett must for BF2. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) hmm kansje en ide det der... begynner og mistenke hardiskene som flaskehalser siden de er tatt fra den første pc min (en 60gb og en 120) kansje de burde byttes ut? kan noen gi meg linker til noen ram hovedkort og cpu tester så jeg kan kjøre pc'n en runde for hardware feil så jeg utelukker det? har 6800 ultra fra POV kan vel kansje sjekke det og for feil hvis det er mulig Endret 29. oktober 2005 av digitalglenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå