dabear Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Tenkte dette var mer et linux-spørsmål enn windows- ettersom det virker som jeg må endre noe i samba.conf . hjemmenettverket mitt har vært oppe i noen måneder, og det ser ut til å funke. Går jeg inn på \\LokalIpTilUbuntuMaskin fra windows, kommer jeg glatt inn etter å ha skrevet inn brukernavn og passord. Problemet kommer når jeg istedet trykker på ikonet til ubuntu-serveren, se screenie. Dette må da gå an å fikse på en eller annen måte i smb.conf? samba.txt Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Har du prøvd en helt enkel smb.conf? (og virker den?) som f.eks. [global] display charset = ISO8859-1 workgroup = mshome server string = ubuntu security = SHARE guest account = FIXME log file = /var/log/samba/%I_%m.log server signing = auto os level = 33 lm announce = Yes preferred master = No domain master = No ldap ssl = no create mask = 0644 directory security mask = 0755 follow symlinks = No [test] comment = test2 path = /home/ read only = Yes guest ok = Yes Jeg har krangla mye med samba og funnet ut at det var like greit å holde det enkelt :!: Endret 29. oktober 2005 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå