Aldebaran_ Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg skal forsøke å lage ny partisjon med Partition Magic 8 og installere Win2000 som op. For å gjøre det enkelt så spør jeg her hvilket filsystem Win2000 har. Antar det er NTFS men greit å være sikker likevel. Er PM 8 stabil og grei til partisjonering? Noen som har opplevd havari med programmet? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du kan bruke Win2K CDèn til å lage partisjoner og formatere disken, NTFS er tingen... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 WIN 2K bør brukes sammen med NTFS. Partition magic fungerer bra det. Lenke til kommentar
Aldebaran_ Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Du kan bruke Win2K CDèn til å lage partisjoner og formatere disken, NTFS ertingen... 5069133[/snapback] Hva er Win2K? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 WIN 2K er windows 2000. K er bokstav som brukes om noe som er tusen. Lenke til kommentar
Aldebaran_ Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Det er ikke en ny disk som skal partisjoneres, men en som er i bruk med Win98. Har fått forslag her om å partisjonere C:\ med Partition Magic og så legge inn Win2000 på en ny partisjon. Kan Win2K da brukes til å partisjonere en disk som allerede er oppretta? Bruker P3 og 386 i RAM så det vil vel fungere, etter hva jeg har skjønt av de tipsene jeg har fått her. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det er ikke en ny disk som skal partisjoneres, men en som er i bruk med Win98. Har fått forslag her om å partisjonere C:\ med Partition Magic og så legge inn Win2000 på en ny partisjon. Kan Win2K da brukes til å partisjonere en disk som allerede er oppretta? Bruker P3 og 386 i RAM så det vil vel fungere, etter hva jeg har skjønt av de tipsene jeg har fått her. 5070108[/snapback] Windows 2000 kan bruke både FAT32 og NTFS som filsystem. Dette velger man gjerne under installasjonen av Windows 2000. Om du skal velge det ene eller det andre kommer litt an på hva du skal bruke maskinen til. NTFS har en del sikkerhetsfunksjoner som ikke finns i fat32. Hvis du velger NTFS på en partisjon så vil du ikke kunne lese/bruke denne i win98, noe som kanskje er like greit hvis man kun gjør det på en liten partisjon som brukes som systemdisk. Har selv kjørt Windows 2000 på en fat32 partisjon uten problemer (ikke å anbefale for M$-baserte servere som IIS) Ta alltid backup for du bruker verktøy som Partition Magic. Hvordan er disken delt opp i dag? Hvis du skal ha fat32 og ntfs på samme disk, la alltid ntfs-partisjonene være de siste partisjoenene som lages. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du kan bruke diskbehandling, høyreklikk på Min Datamaskin og velg behandle, gå på diskbehandling og der vil du få noen valg. Bruk NTFS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå