Ev1BL Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har et hovedkort som har to sloter for ddr1 og to for ddr2. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke både ddr2 og ddr1 samtidig... ettersom jeg bruker de to ddr1 slotene fra før og vil oppgradere med mer ram.. Noen som vet? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du kan ikke bruke både DDR(1) og DDR2 samtidig. Dessverre. Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Kam jeg bytte ut en av de to brikkene jeg har med en større en da? altså ha en på 256 og en på 512/1024mb da? Alternativene er vel å ha kjøpe en stor ddr2(eller to litt mindre) og å kjøpe en stor ddr brikke og ha den med en 256 jeg har fra før. Hva er best? Endret 28. oktober 2005 av Ev1BL Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg ville nok kjøpt DDR2-brikke(r') for å kunne ha mulighet til å bruke dem i et fremtidig system. Én 1024 MB vil gi mulighet til mye RAM ved et senere tidspunkt, mens 2x512 MB vil gi best ytelse (man tjener en god del på å kjøre dual-channel på Intel), men dårlig mulighet til kostnadseffektiv utvidelse av minnemengde. De DDR(1)-brikkene du har nå kan du jo prøve å selge hvis du ikke skal ha dem i en server eller noe liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå