larbjov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Heisann Jeg og naboen deler internett, det er han som har internett hos seg. Vi kjøpte nylig trådløst nettverk slik at jeg kan bruke hans nett hos meg. Problemet er at til tider er nettet utrolig tregt, og andre ganger raskt. Merker det spesielt i online spill da jeg kan få utrolig høy ping. Hvorfor holder det seg ikke stabilt? Naboen bruker internettet utrolig lite, slik at det er liten sjangs for at han tar båndbredde fra meg. Avstanden er ca.100 - 150m (har ikke vert ute å målt). Vi bruker følgende produkter: BELKIN F5D82304 http://www.netgear.com/products/details/WPN111.php Naboen har dataen koblet til nett med TP-kabel og jeg trådløst. Noen som vet hvordan man eventuelt kan få dette nettet stabilt? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvordan er signalstyrken? Det blir nok mye bedre om dere setter opp utvendige antenner, det er et must når dere skal linke sammen to hus. Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Det står "Very Low" på Signal styrke. Men det som er rart at innimellom fungerer det veldig fint. Hva slags antenner er det snakk om? Finnes det spesial antenner til dette? Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tror denne antennen vil hjelpe deg. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PLC Så må du ha et trådløst nettverkkort som går an og sku av antennen. Lenke til kommentar
Tor1000 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det er nok helt riktig som TheBoz sier, dersom du skal ha trådløst nett mellom to hos med så stor avstand er du nok helt avhengig av utvendige antenner(Vil i hvert fall anbefale det sterkt). Eksempel på en slik antenne er: CNet Outdoor Directional Antenna. Har ikke veldig stor erfaring i bruk av slike antenner, så hvilken type som fungerer best vet jeg ikke. Grunnen til at du opplever at det av og til kan fungere fint er at nettverkskortet dit bare klarer og fange opp noen av signalene, siden de er blitt såpass svake når di kommer frem til pc'en din. Eventuelt kan du jo kjøpe en ruter/aksesspunkt som sender sterkere signal. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 ELLER du kan teste lage 2 slike http://seattlewireless.net/index.cgi/Sardi...e=CategoryHowTo Om du gjør det gi tilbakemld da Lenke til kommentar
larbjov Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Denne var den sterkeste de hadde på elkjøp: BELKIN F5D82304 De sa at den var sterk nok. Har ikke nettverkskort, men USB penne sak som motar signalene. Tror heller jeg satser på eget internett, er ikke sikkert naboen vil sette slike antenner på husveggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå