Gå til innhold

P 9.3: Grums i video som er lagt tilbake på tape

Anbefalte innlegg

Bruker Pinnacle 9.3 og har grovredigert en film som jeg har lagt tilbake på tape. I den tilbakelagte filmen blir enkelte bilder hengende som de er "fryst". Ser også at bildene i noen korte sekvenser har blitt ødelagt av "digital støy" (ser ut som bilder på TV som har blitt manipulert for å skjule ansikter etc).

Har sjekket de samme scenene som jeg har liggende i Pinnacle prosjektet, og disse er helt orden. Problemet ser ut tilå oppstå ved overføring til tape.

Har noen opplevd noe lignende?

Mvh

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du bruke firewire i stedet for USB både til og fra PC? Kan være vanskelig å se hvor bra/dårlig kvaliteten er på et lite skjermbilde på PC'n.

Noe annet jeg kunne tenkt meg, var at du har hentet videobildene inn på datamaskinen i komprimert tilstand. Mange gjør det for å spare harddiskplass under redigering, og deretter bruke en automatisert prosess for å hente videobildene inn i fullkvalitet rett før mastring. Sjekk settings i programmet.

Lenke til kommentar

Hvis du har hentet inn med firewire, og eksportert tilbake til tape med firewire så kommer jeg på to ting som kan være årsaken.

1. Du trenger å rense kameraet, kjøp en rensekasett.

2. Du har brukt PC'en mens den ekporterer til andre ting slik at hardisken ikke klarer å levere video raskt nok til kameraet og du vil få problemer som frys og slikt.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...