sdfg Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Bruker Pinnacle 9.3 og har grovredigert en film som jeg har lagt tilbake på tape. I den tilbakelagte filmen blir enkelte bilder hengende som de er "fryst". Ser også at bildene i noen korte sekvenser har blitt ødelagt av "digital støy" (ser ut som bilder på TV som har blitt manipulert for å skjule ansikter etc). Har sjekket de samme scenene som jeg har liggende i Pinnacle prosjektet, og disse er helt orden. Problemet ser ut tilå oppstå ved overføring til tape. Har noen opplevd noe lignende? Mvh S Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Regner med at du bruke firewire i stedet for USB både til og fra PC? Kan være vanskelig å se hvor bra/dårlig kvaliteten er på et lite skjermbilde på PC'n. Noe annet jeg kunne tenkt meg, var at du har hentet videobildene inn på datamaskinen i komprimert tilstand. Mange gjør det for å spare harddiskplass under redigering, og deretter bruke en automatisert prosess for å hente videobildene inn i fullkvalitet rett før mastring. Sjekk settings i programmet. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hvis du har hentet inn med firewire, og eksportert tilbake til tape med firewire så kommer jeg på to ting som kan være årsaken. 1. Du trenger å rense kameraet, kjøp en rensekasett. 2. Du har brukt PC'en mens den ekporterer til andre ting slik at hardisken ikke klarer å levere video raskt nok til kameraet og du vil få problemer som frys og slikt. Endret 27. oktober 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå