captainash Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har akkurat kjøpt ny bærbar data. Problemet er at internettet "oppfører seg rart" Det er visse sider den ikke vil inn på, f.eks google. Mens andre sider går den fint inn på (startsiden bl.a). Den vil heller ikke logge seg på msn, ved feilsøk veksles det mellom at feilen ligger i IP adressen og at det er feil med nøkkelporter. Dataen er koblet opp mot trådløs router av type D-Link Dl-514, og det er 2 andre pc'er koblet til dem, deriblant 1 trådløs stasjonær. Kortet styres av et eget program (Intel PROset/wireless software.. Jeg har også prøvd å la windows styre den trådløse tilkoblingen. Signalstyrken er exellent men og jeg har jo internett på et vis, da jeg kommer inn på noen få sider, men ting ser ut til å forværre seg da jeg etterhvert har fått meldinger om at den ikke har mottat ip adresse eller noe i den duren. Tilkoblingen virker forøvrig helt bra når jeg plugger i nettverkskabel. Kjører XP... Får ikke forklart bedre akkurat nå Håper på hjelp!.. pf. takk Lenke til kommentar
smh Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Du kan prøve å fjerne oppsettet for tilkoblingen til din trådløse tilkobling og opprette tilkoblingen på nytt. Elles så har eg vært borti at det ikkje er alle kort som "snakker" like bra mot alle baser. Dersom du har mulighet til å prøve ei anna trådløst kort, så prøv det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå