Gå til innhold

Server opp og går... hva kan jeg nå bruke den til?

Unreal

Anbefalte innlegg

Heisann.

Da har jeg satt opp en fullblods servermaskin med følgendes specs:

- Inter 400 MHZ

- 384MB SD-RAM

- 8GB harddisk

- Matrox G400 (egentlig ubetydelig)

Til nå har jeg satt opp følgendes på PCen:

- Windows 2000 Pro SP4

- Apache HTTP Server 2.0.55

- PHP 5.0.5

- MySQL 4.1.15

Alt fungerer som det skal, og jeg har også satt opp phpMyAdmin til å holde styr på MySQL databasene. Men så lurer jeg på: hva nå? Var jo gøy og lærerikt å sette opp det jeg har gjort til nå, og det ble mange trøtte timer på skolen dagene etterpå. Men hva mer kan jeg egentlig prøve ut på servermaskinen nå? Setter pris på alle slags tips!

Linjehastigheten min ut er forresten 784 kb/s, om det skulle være av interrese (om det setter noen begrensinger til hva jeg kan kjøre).

Endret av Unreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville heller brukt IIS og php med mysql... .Testet ut hvordan det funker... Da får du hvertfall litt og gjøre på når ting ikke funker... Alltid kjekt det =)

Bedre og ha noe og gjøre enn ingenting...

Eller gjør som meg...bytta ut Windows med Linux....en grei utfordring det, hvis man er like grønn på Linux som meg :D

Er jo også en glimrende anleding til å lære seg noe nytt.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Alt fungerer som det skal, og jeg har også satt opp phpMyAdmin til å holde styr på MySQL databasene. Men så lurer jeg på: hva nå? Var jo gøy og lærerikt å sette opp det jeg har gjort til nå, og det ble mange trøtte timer på skolen dagene etterpå. Men hva mer kan jeg egentlig prøve ut på servermaskinen nå? Setter pris på alle slags tips!

5068399[/snapback]

Hva med en å sette opp en ftp server? RaidenFTPD liker jeg selv.

Bildegalleri er også kjekt Gallery

Har du tatt en titt på Mambo? Den er jo genial. Bruker den selv på hjemmesiden min.

Lenke til kommentar
Eller gjør som meg...bytta ut Windows med Linux....en grei utfordring det, hvis man er like grønn på Linux som meg  :D

Er jo også en glimrende anleding til å lære seg noe nytt.

5074545[/snapback]

Eller f.eks. FreeBSD/OpenBSD. Helt gratis, og er lagt opp til serverbruk. På servere bruker jeg BSD eller UNIX (Solaris).

Lenke til kommentar

5068399[/snapback]

Har du tatt en titt på Mambo? Den er jo genial. Bruker den selv på hjemmesiden min.

5074917[/snapback]

Kanskje ikke helt og anbefale i starten. En enkel Linux er tingen.

Lenke til kommentar

5068399[/snapback]

5074917[/snapback]

Kanskje ikke helt og anbefale i starten. En enkel Linux er tingen.

5083513[/snapback]

Der datt vel jeg av. Han kjører vel Windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...