Ksungam Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Skal leveres på skolen i morgen. Og jeg har verken lest boka, sett filmen, eller gjort oppgaven... Men så lurte jeg på, siden boka/filmen er ganske kjent, om noen her på forumet hadde en fil liggende på pcen med en bokrapport av denne? Den skulle visst inneholde dette: 1. Gi et kort innholdsreferat av romanen. 2. Gi en personkarakteristikk av hovedpersonen og bipersonene. Du må få fram hvordan de er som personer. Husk at du bør ha eksempler fra teksten. 3. Nevn typiske kjennetegn på en kriminalroman. Mener du at disse kriteriene blir oppfylt i den boka du leser? 4. Hvilken synsvinkel er brukt? 5. Når går det opp for deg hvem morderen er? Er det vanskelig å avsløre morderen? Hvorfor? 6. Kan du i ettertid nevne spor/hint elller varsel forfatteren har lagt ut i teksten? Finner du eksempel på frampek? 7. Likte du romanen? Grunngi svaret. Men det er ikke så farlig, bare jeg har med hvertfall hva boka handler om. Om noen kan skrive dette til meg så hadde det vært kjekt. Så skal jeg prøve å gjøre det andre selv, selv om jeg ikke rekker å lese boka til i morgen Svar som at jeg skal gjøre leksene selv, blir bare teit i og med det er noe jeg er fullt klar over selv. At jeg ikke har gjort dette er en ren forglemmelse (og litt latskap), men skal ikke gjentas Så plis, noen hjelp meg! Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Kanskje en ide å starte litt tidligere på leksene Endret 27. oktober 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Kanskje en ide å starte litt tidligere på leksene 5068614[/snapback] Ikke ta den, du som ga meg de flotte rådene om å gjøre om en zip fil til .doc og si filen er ødelagt Men takk for det, nå får jeg nok hvertfall helgen på meg. Og også en takk til Hanne som gav meg masse hjelp på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå