dominus Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) vi har flytta inn i nye kontorer og der er det bare ett telefon og ett nettverkssuttak pr kontor. vi skal sitte to på hvert kontor. vi kan ikke legge nye kabler fordi switchene ligger en etasje under oss.. kan jeg bruke en splitt ala telefonsplitt eller må jeg gå for en hub? takk for svar Endret 27. oktober 2005 av dominus Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det finnes sånn telefonsplitter til nettverk også, men vet ikke om det er noen ulemper med dem. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Det finnes sånn telefonsplitter til nettverk også, men vet ikke om det er noen ulemper med dem. 5068329[/snapback] noen ide hvor jeg finner sånne? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hva med en (eller rettere sagt to) slike: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575&cks=PRL Funker som bare det, og du får 100Mbit Full Duplex - bare tull det som står på Komplett. Edit: Kan jo seffers bare kjøpe deg en rimelig hub/switch også ? 2mmy Endret 27. oktober 2005 av 2mmy Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 du må bare huske at for å bruke slike, så må du ha en i begge ender, dvs. på Patchepanelet og på kontoret. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva med en (eller rettere sagt to) slike: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575&cks=PRL Funker som bare det, og du får 100Mbit Full Duplex - bare tull det som står på Komplett. Edit: Kan jo seffers bare kjøpe deg en rimelig hub/switch også ? 2mmy 5068352[/snapback] huff..vi har tjue kontorer og 35 brukere... med den prisen blir det dyrt... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 en stor switch på den etasjen er nok tingen da., men da må dere evt. trekke kabler...som fort kan bli like dyrt/stress... Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Vel....kjøp deg noen billige switcher da ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303996&cks=PRL 5-ports switch til 175,- kr. Trenger du 20-30stk av den, kan det vel hende at Komplett lar seg prute litt ned 2mmy Lenke til kommentar
dominus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 en stor switch på den etasjen er nok tingen da., men da må dere evt. trekke kabler...som fort kan bli like dyrt/stress... 5068401[/snapback] ikke sant... får registere oss som forhandler.. men må jeg ha en slik i hver ende? det blir ett mareritt.... Lenke til kommentar
dominus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva med en (eller rettere sagt to) slike: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575&cks=PRL Funker som bare det, og du får 100Mbit Full Duplex - bare tull det som står på Komplett. Edit: Kan jo seffers bare kjøpe deg en rimelig hub/switch også ? 2mmy 5068352[/snapback] mener du at jeg bare trenger den i den ene enden? Lenke til kommentar
r_k Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva med en (eller rettere sagt to) slike: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575&cks=PRL Funker som bare det, og du får 100Mbit Full Duplex - bare tull det som står på Komplett. Edit: Kan jo seffers bare kjøpe deg en rimelig hub/switch også ? 2mmy 5068352[/snapback] mener du at jeg bare trenger den i den ene enden? 5068416[/snapback] regner med han mener 1 stk pr kontor. Som da går ned til serverrommet Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Note: the adapters can be used only pairwise står det på Komplett. Selvfølgelig må du ha en i hver ende, hvordan skulle du ellers få to uttak på kontoret til å matche 2 uttak i patcheskapet ? Edit: Som også MrLee sa litt lengre oppe i posten Edit2: Kjøper du derimot en switch pr kontor, trenger du selvsagt bare den i ene enden. I andre enden kobler du den ene snora fra switchen på kontoret til 1stk port på "den store switchen" på serverrommet/patcherommet. 2mmy Endret 27. oktober 2005 av 2mmy Lenke til kommentar
dominus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Note: the adapters can be used only pairwise står det på Komplett. Selvfølgelig må du ha en i hver ende, hvordan skulle du ellers få to uttak på kontoret til å matche 2 uttak i patcheskapet ? Edit: Som også MrLee sa litt lengre oppe i posten Edit2: Kjøper du derimot en switch pr kontor, trenger du selvsagt bare den i ene enden. I andre enden kobler du den ene snora fra switchen på kontoret til 1stk port på "den store switchen" på serverrommet/patcherommet. 2mmy 5068435[/snapback] ok.. så jeg må altså bruke to porter på switch over til en rj45 og så videre fra en rj45 til 2? da forstår jeg deg riktig? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Altså: ENTEN kjøper du de splitterene (en i hver ende) ELLER så kjøper du en/flere switch(er) (som du setter på kontoret/ene). HVIS du da kjøper splitterene, setter du maskin1 + maskin2 inn i splitteren, den i vegguttaket på kontoret, og videre ned til patche/serverrom. Der gjør du det samme. Fra det ene uttaket som går til det kontoret du holder på med til splitter, og videre til 2 uttak på "den store switchen" de fleste server/patcherom har. HVIS du kjøper en liten switch som du setter på hvert kontor, benytter du ett uttak fra denne mot veggkontakten (og f.eks 4 uttak igjen til maskiner). På server/patcherommet tar du 1 snor fra uttaket til "den store switchen" 2mmy Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) billigste switch på komplett koster 175kr, så jeg tror det lønner seg over splittere edit: men så var det kvaliteten da...? Endret 27. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
r_k Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har faktisk en sånn switch her hjemme. Har hatt den i ca 6 mnd nå. Ikke all værdens med ytelse, men jeg klarer meg bra med den. Vil jo da seffers ikke anbefale den hvis det er mange store aplikasjoner som skal kjøres over nettet, men for standard vg.no lesing og litt word så duger den i massevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå