Gå til innhold

Kjøpte DVD Brenner for 699 aud


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en Pioneer DVD-RW A04 for ca 2800, har brent en del DVDer av den billige sorten (10 kr stk) og har ikke hatt noen problemer med dem.

 

Både XBOXen, Playstation2en og den stasjonære DVD spilleren kan lese platene helt perfekt.

Faktisk så brendte jeg en DVD samtidig som jeg lastet ned fra nettet og spilt Morrowind, resultatet ble en perfekt DVD

 

Siden dette var ett impulskjøp så har jeg ikke tenkt gjennom de forskjellige standarene som er på DVD Brennere (DVD+RW, DVD-RW, DVD RAM) før jeg kjøpte brennern.

 

Så spørsmålene mine er ganske enkle: Gjorde jeg ett dårlig kjøp, skulle jeg kjøpt DVD+RW istedenfor ?

 

Hva er egentlig forskjellen på standarane?

 

Hva er forskjellen på A04 og A03 ?

 

Hvem vinner ? DVD+RW eller DVD-RW ?

 

Er Pioneer DVD-RW A04 en god brenner ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjorde nok et godt kjøp, med tanke på dine bruksområder. Det er ikke veldig lett og finne en vinner mellom disse formatene. DVD+R/RW lover en bred kompabilitet, men har så langt ikke holdt det lovte. Fordelen med dette formatet er at du kan bruke det samme formatet i stua også, riktignok hvis du har en spiller/brenner av samme type i stua også. Til databruk er nok DVD-R/RW like bra. Så helt ærlig gjorde du nok et godt kjøp. Du kan forøvrig lese mer om DVD-formater og lignende på VCDHelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...