pessimisten Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 nettopp formatert pågrunn av tidligere problemer, men nå er et anna problem kommet: windows startup og shutdown tar en evighet iforhold til før .................. noen som har peiling på hva e kan gjøre? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sjekk om du har mange programmer som starter opp automatisk med Windows, og sjekk om du har noe malware på maskinen. Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Prøv å oppdater driverene til pc'en din Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Prøv å oppdater driverene til pc'en din 5068293[/snapback] vilket drivere tenker du på da? og sjekk om du har noe malware på maskinen. litt rart å ha malware på pc'en når e nettopp har formatert:S Endret 27. oktober 2005 av dudee Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Start - Run\kjør - skriv "msconfig" - gå til Startup og velg bort alt du ikke vil skal starter med windows. Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Bare last ned og installer alle drivere pc'en din trenger! Lydkort, skjermkort osv. Det funka på min :!: Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Bare last ned og installer alle drivere pc'en din trenger! Lydkort, skjermkort osv.Det funka på min :!: 5068485[/snapback] skjermkortet har e oppdatert, bruker realtek noe til lyd kortet, men vet ikke vor e kan opdatere Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 litt rart å ha malware på pc'en når e nettopp har formatert:S 5068309[/snapback] Det er faktisk et malwareprogram fra Alexa med når man innstallerer Win XP. Men som jeg alt har nevnt så er det sansynligvis grunnet at du har mange progs som ligger i start up-mappen. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 litt rart å ha malware på pc'en når e nettopp har formatert:S 5068309[/snapback] Det er faktisk et malwareprogram fra Alexa med når man innstallerer Win XP. Men som jeg alt har nevnt så er det sansynligvis grunnet at du har mange progs som ligger i start up-mappen. 5068787[/snapback] har fjerna malware med ad-aware, oppdatert skjermkorts driver og fjerna noen progs fra startup mappen(midre progs enn d jeg hadde før........noen fler forslag BTW: er når det er blå skjerm og står: windows avsluttes/startes opp at det tar lang tid Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Er maskinen frisk og rask ellers da? Jobber den med normal fart i Windows? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) BTW: er når det er blå skjerm og står: windows avsluttes/startes opp at det tar lang tid 5069003[/snapback] Ved oppstart har du antivirus el. som starter opp med windows? Ved avslutting har du satt windows til og slette swap fil? Har du installert driverene til hovedkortet (siste version)? Har du sjekket at du ikke har problemer med noen hardware komponenter? . Logg oppstarten av Windows og legg ut loggen(bootlog.txt) her (trykk F8 under oppstart av PCen). Last ned bootvis, og kjør noen trace (prøv også optimize delen ) Du kan også prøve Start->Kjør->"Rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks" Last ned og kjør Hijack This og sjekk loggfilen din her (legg den gjerne ut her også ) btw: hvilken Windows version har du? Edit: Gjøre litt mer oversiktlig (?) da det virker som dudee ikke helt "fulgte med". Endret 28. oktober 2005 av am3k Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 BTW: er når det er blå skjerm og står: windows avsluttes/startes opp at det tar lang tid 5069003[/snapback] Ved oppstart har du antivirus el. som starter opp med windows? Ved avslutting har du satt windows til og slette swap fil? Har du installert driverene til hovedkortet (siste version)? Logg oppstarten av Windows og legg ut loggen(bootlog.txt) her (trykk F8 under oppstart av PCen). Har du sjekket at du ikke har problemer med noen hardware komponenter? Last ned bootvis, og kjør noen trace (prøv også optimize delen ) Du kan også prøve Start->Kjør->"Rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks" Kjør Hijack This og sjekk loggfilen din her (legg den gjerne ut her også ) btw: hvilken Windows version har du? 5070074[/snapback] WOOOW.....der skjønte e lite ............windows funker fint til vanlig, jeg bruker et prog som heter "winspeedup" og har avast antivirus som starter når jeg logger meg på bruker, men jeg hadde det før jeg formaterte også så jeg ser ikke at det skal være noe prob.........har noe gigabyte noe hovedkort og har instalert divere til det fra cd. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 ......FIXA d............jej.......vet ikke hvordan, men e bare tulla rundt og wups Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå