Gå til innhold

Hvilken spillkontroller er/var best?

stekri88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Nintendo Entertainment System Controller" er nok den beste. Tett etterfulgt av "The Super Nintendo Entertainment System Controller" for så kommer "The Nintendo Wii Controller" og på en god 4.plass, "The Sony PlayStation 2 Controller"

Lenke til kommentar

Har man små hender er nok den store Xbox kontrolleren nokså klønete ja... har man samtidig korte fingre var det vanskelig og rekke noen av knappene også. Men selv syntest jeg den var god.

Men Xbox 360 kontrolleren er klart den beste kontrolleren etter min smak den dag i dag

:)

Lenke til kommentar

Ja dette er ikke enkelt. Wiimote+Nunchuk har ikke vert på markedet så veldig lenge, men foreløpig har det visst seg å være en herlig forfriskende måte å spille på, og det den har motbevist de fleste tvil jeg hadde om den, slikt som at man vil bli fort sliten av å spille, noe som ikke stemmer. Og om kontrollen var presis nok og kunne oppfatte bra, noe den også glimrer på. Jeg vil nok si at det er min favoritt kontroll ja. Listen blir ihvertfall slik for meg:

1. Wiimote+Nunchuk

2. Xbox 360 Controller

3. WaveBird GC Controller

4. N64 Controller

5. SNES Controller

Lenke til kommentar

1.Wiimote+Nunchuck

Føles utrolig nok mest naturlig når man spiller.Og det er bra jobbet av Nintendo,å få til den følelsen der. Man er litt friere,meir komfortabelt å sitte med hendelen adskilt. Vekten er akkurat passe på både nunchuck og wiimote.Har også enda til gode å få reimen slitt av.

2.GC

Må ærlig inrømme at eg vil si delt 2.plass mellom GC og 360 kontrollen. Men siden GC sin har vert lenge ute på markedet, OG har de deiligste skulderknappene noen sinne på ein håndkontrol må eg eg sette grensen. Kontrollen ser kansje litt latterlig ut i og med at den er i regnbuens farger og har ein ellers merkverdig utforming, men som TCi eingang sa, Den smelter i hendene dine.Dog skal den har pisk for altfor liten og dårlig D-pad.

3.Xbox 360

Meget flott størrelse,lett tilgjengelige knapper.trådløs out of the box (som rett og slett er befriende fra ende til annen). Stort fremskritt fra flytebryggen som blei levert med de første Xbox konsollene, denne havner utenfor skalaen da den er så dårlig. Dog har MS ein vesentlig dåligere D-pad enn. f.eks Sony sin Dual Shock serie.

4.PS2 DualShock 2

Heilt kurant kontrol jevnt over,litt statisk og uergonomisk utfoming. Litt for lett for min smak,men har den beste D-paden i forhold til GC sin altfor lille og dermed ubrukelige D-pad. Meir nøyaktig enn MS sin er den også. Siden designet er gammelt, er dette ein kontroll man liksom er kjent med uansett åssen man vrir og vender på det. Dog litt plastic fantastic desverre. Litt meir vekt her og intrykket hadde vert bedre.

Valgte å begrense meg til "nyere" kontrollere eg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg kommer på to kontrollere som jeg har synes har passet godt med mine hender, og det er Sega MegaDrive-kontrollen og Xbox/Xbox 360-kontrolleren. Eneste som er synd med Xbox-kontrollerene er den håpløse DPAD-en, men det er heldigvis ikke så ofte man må bruke den lenger.

Synes kontrollere ofte blir for små og knotete, iallefall for mine hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...