Gå til innhold

Eksterne HD kabinetter

Anbefalte innlegg

Denne kan ha en litt vag plassering men jeg konkluderte med at Lagringsmedier er rett plass å poste.

Jeg er ute etter et eksternt hdkabinett som skal oppfylle flest mulig av følgende kriterier, i prioritert rekkefølge:

* Må være USB2 (nslu2 har svjv ikke FW)

* Pent å se på

* Kan stables, og da mener jeg at de er laget for det, ikke at de står pent og balanserer oppå hverandre.

* Ikke bråker for mye

* Ikke blir for varme, siden de skal stables. Jeg skjønner at det fort kan bli "ikke bråke" != "ikke varme", men en gylden middelvei må vel finnes?

* Har hd-aktivitetslys

Disse skal brukes sammen med en Linksys NSLU2.

Jeg trenger ikke forslag på kabinetter som inneholder harddisker (Maxtor OneTouch f.eks.) siden jeg har endel harddisker fra før som skal inni de.

Hvis noen har gode forslag så tar jeg imot med stor takk :)

-C-

(Stort forbehold om at Maxtor disken faktisk ikke heter OneTouch, men det var det som spratt inn i hodet mitt først, og poenget kom vel fram uansett ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg veldig gode erfaringer med disse:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24372

Har ikke vifte, blir ikke altfor varme, enkle å stable (selv om de ikke er laget for det - de fire skruene i hjørnene passer flott oppå hverandre, og det følger med "puter" til å klistre på de fire som kommer på undersiden) og ikke minst, - det kuleste hdd-activity lyset ;)

Lenke til kommentar

Ah.. nslu2 kan vel moddes til å ha 4 porter. Og det har vel vært litt research på hvordan man kan bruke en usb hub i tillegg? Om enn bare med standart Linksys image. Som da vel kan være litt teit da jeg tenkte å kjøre Torrentflux på den :)

EDIT: Med OpenSLUG kan man visst ha fler enn 2 disker.

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Ja, som jeg skrev kan man gjøre litt modding av den. Men jeg har etter å ha lest alt jeg har kommer over, konkludert med at det er litt uklart hvordan og hvor bra osv osv det er å koble til flere Usb2.

Jeg har planer om å gjøre det selv så om du finner ut noe lurt så si gjerne i fra.

Jeg har meldt meg på nslu2 maillisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...