Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 System: AMD XP 2200 @ 2500 1 x 512 mb DDR Ram innebygget lydkort/nettverk Gainward Geforce 6600 256 MB Problemet: Sitter i et nettverk her,å jeg får ikke kopiert en MDF (4 GB) over på min HD.. lurer på hva som kan være feilen ? jeg får kopiert mye større filer over som ikke er av dette formatet.. Det hjelper ikke om jeg komprimerer filen heller.. Partisjonen filen skal ligge på er det over 10 GB ledig.. Hva er feilen ? Er det HDen eller er det noe sperringer for visse filer eller hva er det? Jeg har ikke aktivert virus beskytter eller brannmur... Lenke til kommentar
Bigfoot25 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hva er feilen? 5068092[/snapback] Aner ikke, men dersom du oppgir den nøyaktige feilmeldingen du får så er det mye større sjanse for at noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Får kun Ikke nok disk plass feilmeldingen.. frigi mer diskplass osv.. den vanlige når det er tomt på HDen.. synes dette er veldig merkelig.. prøvde nettopp å laste over en fil på 7GB å det var det ingen problem.. Er kun denne filen jeg har problem med.. OS er win XP Sp2 forresten.. Har ikke på noe virus beskytter når jeg prøver eller brannmur... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hvis hdd'en din er FAT16 eller FAT32 så får du ikke kopiert eller flyttet filer som er over 4 GB store. Da må du endre filsystemet ditt på den disken til NTFS. Det gjør du enkelt med Partition Magic. Endret 27. oktober 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du sier at du lastet over en fil på 7 GB og det gikk fint.. Var det på samme disk? Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Du sier at du lastet over en fil på 7 GB og det gikk fint..Var det på samme disk? 5068489[/snapback] Ja det var akkurat samme disk å destinasjons mål som den 4 GB filen jeg øsnker å kopiere.. Å Mine HDer er alle FAT32,det samme som disken jeg prøver å kopiere fra.. Endret 27. oktober 2005 av Kenneth666 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Med FAT32 skulle du få feilmelding også på filen på 7 GB. Er du sikker på at harddisken ikke er NTFS, eller at filen virkelig er på 7 GB Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Sorry det var mappen som var 7.00 GB.. Den største filen i mappen er 4.19 GB allså større en den filen jeg vil ha.. Str på den er 4.16 GB Prøvde å pakke filen i 700 mb deler å flytte over.. Dette gikk veldig fint,men da jeg skulle pakke opp fikk jeg samme melding da den nådde 100%... jeg prøvde så en gang til å passet på at jeg hadde mer en rikelig med plass på disken å så via my computer at den burde ha bli pakka ut uten problemer.. Skjønner ikke dette.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du må gå for NTFS. Se maks størrelse på filer på FAT32 på http://en.wikipedia.org/wiki/FAT32 Maks bli oppgitt til 4GiB. NTFS kan takle filer opp til 16 EiB (se http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page og søk på NTFS) Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ok er det mulig å konvertere til NTFS uten å miste data? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 C:\Documents and Settings\BraTTerN>convert /? Converts FAT volumes to NTFS. CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X] volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name. /FS:NTFS Specifies that the volume is to be converted to NTFS. /V Specifies that Convert should be run in verbose mode. /CvtArea:filename Specifies a contiguous file in the root directory to be the place holder for NTFS system files. /NoSecurity Specifies the converted files and directories security settings to be accessible by everyone. /X Forces the volume to dismount first if necessary. All opened handles to the volume would then be invalid. C:\Documents and Settings\BraTTerN> Så enkelt og greit, skriv convert c: /fs:ntfs (convert d: /fs:ntfs osv..) Dette er en std. win komando, så du kan skrive den rett inn i start-kjør Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du skal kunne gjøre dette fra Windows. Jeg har aldri gjort det selv, men ville vært skeptisk hvis det er lite ledig plass i forhold til harddisken størrelse. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har konvertert fra Fat32 til Ntfs uten problemer i windows med convert c: /fs:ntfs kommandoen mange ganger før det går nok greit skal du se. Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ok skrev dette i run å da kom følgende beskjed cannot run because the volume is in use by another process.convert may run if the drive is dismounted first... så kan jeg få en sån "force dismount" men jeg er redd for å miste noe av data på disken,vil dette skje? Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har du cd /dvd brenner eller en ekstra harddisk så kopier backup til en av de enhetene Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Har ikke DVD brenner å har manko på CD-R plater så jeg har ingen mulighet for backup.. Kompisen min sin PC er spekket til randen med data så han har heller ikke plass for mine backups.. Men kan prøve på en partisjon jeg ikke er redd for å miste noe.. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Da ville jeg ventet med å convertere hvis jeg var deg til du får cd plater. Endret 27. oktober 2005 av Gforce Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Kan fortelle at dette gikk meget smertefritt å ingen dat5a gikk tapt på denne partisjonen nå gjenstår det bare å konvertere den andre partisjonen.. Takker for god hjelp, gir respons hvordan det går etter den andre konverteringa. Lenke til kommentar
Kenneth666 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Der var det gjort å jeg kan nå kopiere den ønskede filen uten problemer Tusen takk for hjelp folkens.. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Supert at det ordnet seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå