Skagen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei. Har desverre ingen 3.5" floppy, så jeg lurte på å låne en USB-flashdongle. Har tittet i BIOS'en min og sett jeg kan boote fra USB-FDD og USB-ZIP, men vil jeg da kunne boote fra en dongle? Har et EpoX 8KDA3+ hovedkort. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Det skal jo gå an. Hos meg må jeg stille den til USB-HDD i Bios om jeg husker riktig. Du er derimot nødt til å gjøre om din pendrive til å være bootbar. Jeg bruker et lite verktøy laget av HP som ligner Windows sin Format (grafisk). http://h18007.www1.hp.com/support/files/hp...load/20306.html Du er da nødt til å ha systemfilene selv. Dos6, WinSE, e.l. Endret 27. oktober 2005 av joebush Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Har kun USB-FDD og USB-ZIP som alternativer, og mener at USB-FDD er en floppy disk drive (3.5") som er tilkoblet via USB. Men skal prøve å formatere donglen med dette verktøyet Mange takk! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) USB-FDD dukker ikke opp i BIOS bare fordi den er oppkoblet. Det er der i valgene uansett. Har du ikke mulighet til å velge USB-HDD er det mulig du ikke kan boote fra den. Jeg får maskinen i alle fall ikke til å boote fra Pendrive uten at jeg velger USB-HDD, men prøv likevel. Det kan være forskjellig fra HK til HK. Si fra om det går bra eller ikke. Endret 28. oktober 2005 av joebush Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Desverre, så funket det ikke her. Men takk for hjelpa! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Desverre, så funket det ikke her. Men takk for hjelpa! 5069880[/snapback] Se om det finnes en nyere BIOS til HK'et ditt. Kanskje den nå støtter det. (Regner med at du fikk til å formatere pendrive til systemdisk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå