Gå til innhold

Vurder sida jeg lagde til skolen min!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer lenger enn det der med de basiske HTML kunnskapene

Dessuten var det utrolig dårlig fargekombinasjon. På ei skuleside burde du enkelt og greitt holde deg til hvit bakgrunn og svarte bokstaver.

Begynn på nytt du og hent inspirasjon fra andre sider, og spioner litt på koden deres. :grin:

Lenke til kommentar

første jeg tenkte når jeg så denne var at dette måtte være en parodi..

men siden det tydeligvis ikke er det får jeg prøve være litt konstruktiv. :)

fargebruken er helt grusom! ser ut som du har tatt hele paint paletten og spredt utover siden din. bold rød skrift på grønn bakgrunn er veldig lite lettleselig! samme gjelder forsåvidt med blå og lilla. ro ned fargebruken din litt.

og prøv å få satt innholdet ditt inn i et system, ikke bare ha det midstillt utover hele sida. linjene blir voldsomt lange å lese og man får ingen luft på sidene.

og ellers så føles siden litt tom.. prøv å få organisert det litt og få inn litt grafikk så blir det nok straks bedre.

Lenke til kommentar

den gamle sida var faktisk bedre en den du laget, selv omd enne ikke var mye å skryte av heller. her er det hvertfall satt inn i et system og litt roligere fargebruk.

vil du forandre den så kan du droppe å bruke frames for det første, det er ikke noe bra måte og bygge opp en side på. også ville jeg fått laget et pen header med no grafikk i, bilde osv..

forandre fonten til noe litt mer stilfult og lettleselig, gjør den mindre på brødteksten og ikke i bold. du kan gjerne ha overskrifter større og i bold for å utheve de og skape litt kontraster.

Lenke til kommentar

ja også ville jeg valgt å kjøre likt oppsett på alle sidene, blir for rotete når alle sidene er satt opp totalt forskjellig og har forskjellige farger, må få siden til å henge sammen.

sett deg ned og tenk ut hvordan du vil at siden skal se ut, lek litt i photoshop eller no og lag deg en skisse på layouten. så koder du utifra den skissen. er en mye enklere måte og jobbe på..

Lenke til kommentar
Syns det er tåpelig av dere å svare som dere gjør. I og med at linken er fjernet, kan jeg ikke se siden. Men dere tar jo helt motet fra stakkaren. Tror neppe deres første design var så mye å skryte av akkuratt.

5086050[/snapback]

ER helt enig med deg Goscinny. Det går an å gi tilbakemelding på en høflig og ordentlig måte uten å skrike ut av alt som var feil. :realmad:

Edit: Det første inlegget av Henrik Leid skulle vært sletta og personen skulle fått advarsel.

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar
Syns det er tåpelig av dere å svare som dere gjør. I og med at linken er fjernet, kan jeg ikke se siden. Men dere tar jo helt motet fra stakkaren. Tror neppe deres første design var så mye å skryte av akkuratt.

5086050[/snapback]

ER helt enig med deg Goscinny. Det går an å gi tilbakemelding på en høflig og ordentlig måte uten å skrike ut av alt som var feil. :realmad:

Edit: Det første inlegget av Henrik Leid skulle vært sletta og personen skulle fått advarsel.

5086226[/snapback]

Har rapportert det. Skulle bare mangle. Skjerp dere, folkens.

Lenke til kommentar

Kan vi ikkje få ut att linken til sida? Vart nyfiken her eg sit nå :-D

Anngåande det fyrste svaret, er kanskje ikkje ordbruken heldig, men på andre sida må ein tross alt rekne med at folk svarar det dei måtte meine om sida når ein fyrst sprø om det.

Når det gjeld den sida vi har link til nå (gamle sida?), har eg i allefall to ting eg hadde endra på sekundet. Rullande tekst og animert bilde. Kan ikkje beskrive kor lite eg i utgangspunktet liker det. Merkar spesielt at eg blir stressa av den rullande teksta.

Lenke til kommentar

Siterer rapporteringen for den statuerer det jeg mener om saken også:

Jeg opplever dette som en svært dårlig måte å gi kritikk til nybegynneres første utkast til hjemmesider. Dette kan ikke aksepteres. Banning generelt burde ikke eksistere. Jeg merket også at linken til siden har blitt fjernet, og jeg tror det er av den grunn at trådstarter føler seg såret, og ikke tør å ha linken der av frykt for mer kritikk.

Posten stenges og jeg anbefaler ALLE som har postet her til å tenke over hva de skriver i det hele tatt når dere kommer med kritikk!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...