morra Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Broren min har kjøpt seg en ny 2,5" HDD og vil ha meg til å sette den inn. Men jeg er usikker på hvor denne sitter i pc-en. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Takker for svar! Edit: Legger ved et bilde: . Jeg er klar over at det ikke er beste kvalitet, men håper det går an å se noe på det. Endret 27. oktober 2005 av morra Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 se etter små luker på siden av PC'en, en 2.5'' er ikke stor, så den kan fint settes inn i en slot... Lenke til kommentar
ols Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 bilder http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...cid=MIGR-4PEHK4 Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) hei faren min har samme pc, men når han starter den opp finner ikke pcen harddisken... noen som har opplevd dette eller har lyst til å hjelpe meg? sorry trådstarter, for å bruke tråden din... Endret 27. oktober 2005 av Sigu Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Til tråd kaprer, kan jo være at disken er ødelagt, men du kan prøve å ta hardisken inn og ut, kan være en løs kobling. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 skjønt jeg ville sjekket garantivilkårene til IBM før jeg gjorde noe. Hvis åpning av maskinen bryter garanti elns er det rimelig kiipt. Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Til tråd kaprer, kan jo være at disken er ødelagt, men du kan prøve å ta hardisken inn og ut, kan være en løs kobling. 5067959[/snapback] står: PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F:Exitiing Intel PXE ROM. Operating system not found betyr kanskje at en kabel ikke står godt nok i? hvordan kommer jeg inn til harddsiken? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) PXE er nettverksboot, har lite med harddisken å gjøre. (regner med det er nettverkskabelen de mener du skal sjekke) sjekk i bios om maskinen er satt opp til boote fra nettverk, og ikke harddisk, hvis så, prøv å sette på boot fra harddisk og ta vekk nettverksboot. Endret 27. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
morra Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 står:PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F:Exitiing Intel PXE ROM. Operating system not found 5068019[/snapback] Dette stod da pc-en bootet med denne tomme HDD også. ------------ Takk for all hjelp. Fant den nå. Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 prøver å boote fra harddisk, men det funker like dårlig. har prøvd å formatere pcen, men da står det at den ikke finner harddisken... skrudde ut alle skruene jeg... og prøvde å åpne den, men har ikke klart det enda Lenke til kommentar
morra Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 prøver å boote fra harddisk, men det funker like dårlig. har prøvd å formatere pcen, men da står det at den ikke finner harddisken... skrudde ut alle skruene jeg... og prøvde å åpne den, men har ikke klart det enda 5068138[/snapback] Du MÅ ikke åpne harddisken, da ett eneste støvkorn kan ødelegge hele greia. Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) prøver å boote fra harddisk, men det funker like dårlig. har prøvd å formatere pcen, men da står det at den ikke finner harddisken... skrudde ut alle skruene jeg... og prøvde å åpne den, men har ikke klart det enda 5068138[/snapback] Du MÅ ikke åpne harddisken, da ett eneste støvkorn kan ødelegge hele greia. 5068147[/snapback] hadde vel egentlig ikke tenkt til å åpne harddisken... men tenkte på å åpen pcen. prøvde å fikse litt i bios, men får samme feilmelding uansett hva jeg gjør Endret 27. oktober 2005 av Sigu Lenke til kommentar
morra Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 prøver å boote fra harddisk, men det funker like dårlig. har prøvd å formatere pcen, men da står det at den ikke finner harddisken... skrudde ut alle skruene jeg... og prøvde å åpne den, men har ikke klart det enda 5068138[/snapback] Du MÅ ikke åpne harddisken, da ett eneste støvkorn kan ødelegge hele greia. 5068147[/snapback] hadde vel egentlig ikke tenkt til å åpne harddisken... men tenkte på å åpen pcen. 5068167[/snapback] Hehe, beklager misforståelsen prøvde å fikse litt i bios, men får samme feilmelding uansett hva jeg gjør 5068167[/snapback] Har det virket før med denne harddisken? Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 det er den samme harddisken som alltid har stått i, sorry for at jeg ikke spesifiserte dette... Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 unnskyld meg, trodde jeg måtte åpne hele pcen for å komme til harddisken, men så den linken litt ovenfor om hvordan man fjerner harddisken. er helt ny på denne området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå