Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Jeg bare lurer men viss jeg lager en hjemme side på en gratis server lets say home sant? Gir ut adressen.. jeg er vb programmerer og vet at det må gå an å finne ip til folka som besøker den men hvordan? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I PHP gjerast det iallfall sånn: <?=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];?> Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 I PHP gjerast det iallfall sånn: <?=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];?> 5067599[/snapback] Siden jeg aldri har laget en dritt i php kan du ikke sette det inni en sammenheng... liksom en linje som lagrer ip til alle besøkende i en fil på serveren? Evig takknemmelig Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I PHP gjerast det iallfall sånn: <?=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];?> 5067599[/snapback] Forøvrig kan og $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] brukes, veldig fin for å fange opp enkelte IP adresser som skjuler seg bak en proxy. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 God dagen Ueland.. Takker for forslag men e det ingen som gidde å lage en komplett fil som kan logge IP... Dette er så kjent for meg som ASM er for dere.... plz plz plz Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 http://no.php.net/fwrite Berre endre innholdet i $somecontent til $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] (takk Ueland, den var eg ikkje klar over ), og CHMOD test.txt. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ikke for å være jævlig krevende eller noe slikt men trenger litt til hjelp Takker for linken.... men kan du lage en ferdig fil med PHP koden ferdig? plz jeg er helt hjelpe løs her... evig evig takknemlig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 <?php $filename = 'test.txt'; $somecontent = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; // Let's make sure the file exists and is writable first. if (is_writable($filename)) { // In our example we're opening $filename in append mode. // The file pointer is at the bottom of the file hence // that's where $somecontent will go when we fwrite() it. if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } // Write $somecontent to our opened file. if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Tuzen Tuszen takk... e helt grønn her jeg... takker for hjelpen.. Fant ut at home ikke støtter PHP så får registrere meg hos lycos elns Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Prøv home.no.net, evt. kjøp eit webhotell Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Skal vi se jeg tok koden over puttet det inn i en fil som jeg kalte index.html Lastet opp til serveren, har aktivert PHP på serveren men det funker ikke... Jeg finner ingen fil på serveren med min ip etter jeg har besøket siden?` Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Litt endret: <?php $filename = 'test.txt'; $somecontent = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; if(!isset($somecontent)) { $somecontent = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; } // Let's make sure the file exists and is writable first. if (is_writable($filename)) { // In our example we're opening $filename in append mode. // The file pointer is at the bottom of the file hence // that's where $somecontent will go when we fwrite() it. if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } // Write $somecontent to our opened file. if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)"; fclose($handle); } else { echo "The file $filename is not writable"; } ?> $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] Vil nemlig kun fungere hvis den har noe å forwarde Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Du må sjølv laste opp fila test.txt, og i tillegg må fila heite index.php, ikkje index.html. Ah, selvfølgelig, Ueland. Endret 27. oktober 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Vil virkelig $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] fungere selv når brukeren sitter bak en Proxy? Stilig, dette skal testes ut. Endret 27. oktober 2005 av @kd Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Utrolig stillig... nå må eg lære meg php :!: Kjempe tøft EDIT: Lite spørsmål.. lå merke til at den logge ip`ne rett ettervherandre i filen.. Samme linje uten mellomrom... Peiling på hvordan jeg kan få den til å hoppe ned en linje... ? EDIT2: Og eventuelt lagre tid/dato sammen med ip på en linje? Endret 27. oktober 2005 av chills Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Rett over "// let's make sure the file exists first", legg til denne linja: $somecontent .= " " . date("d-m-y H:i:s") . "\n"; Da får du dato og linjeskift. Du kan også endre på date-funksjonen, slik at du får datoen i det formatet du vil. En annen, og i mine øyne bedre, metode er å bruke time(), som setter inn et UNIX-timestamp. Da er du fri til å printe datoen i det formatet du vil senere. Endret 27. oktober 2005 av Mikka Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du ikke brukr time, kan bu bruke mktime() til å lage UNIX av tidene senere. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Rett over "// let's make sure the file exists first", legg til denne linja: $somecontent .= " " . date("d-m-y H:i:s") . "\n"; Da får du dato og linjeskift. Tok og prøvde det, og tidsfunksojnen virka bra, men jeg får ikke noe linjeskift, i stedet kommer et sånt firkant tegn som skiller dem. Bruker Apache (2.0.52) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Denne her kan du inklude på siden din, slik at den viser hvor mange treff du har. Dessuten kan du taste inn adressen www.DINSERVER.no/treff/logg.txt, og se alle IP'ne, HOST-adresser og når dei var inne på siden. DU kan også velge om den skal logge hver PC hver gang siden blir reloada, eller en logging pr. 24de time. EDIT: logg.txt må chmoddes til 777. treff.zip Endret 31. oktober 2005 av Goscinny Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Tok og prøvde det, og tidsfunksojnen virka bra, men jeg får ikke noe linjeskift, i stedet kommer et sånt firkant tegn som skiller dem. Bruker Apache (2.0.52) 5085819[/snapback] Det var da mycket märkligt. Hva om du skriver \r\n i stedet for bare \n? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå