Catod Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Hei! Har et chieftec dx-01bd kabinett, 1.4GHz thunderbird, taisol 760 osv. Temperaturen på CPUen kommer opp i 60 grader når jeg spiller litt krevende spill. Systemtemperaturen kommer over 40 grader. Er ikke dette litt mye? Tenkte jeg skulle investere i vifte®, men har ikke mye peiling på dette. Har du noen forslag? Det må være stillegående og ikke koste for mye. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Hei Jeg har en Athlon 800Mhz som jeg holder på å bytte ut. I den forbindelse lastet jeg ned PC-probe for å finne ut av div temp i kassa. CPU 74 grader og 40 i kassa! OK.. jeg har hatt div problem med at den låste seg. Vet no hvertfall hvorfor! Har investert mer i kjøling denne gangen. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 En systemtemp. på 40 grader er litt mye ja. Det du trenger er en, eventuellt flere, kabinettvifter. Hvis du har Cheiftek bør du sette viften i det øverste uttaket bak. Den skal blåse ut. Tett det andre uttaket slik at du skaper rett sirkulasjon. Bunt ledningene inne i kabinettet sammen, og legg dem slik at de ikke hindrer luftstrømmen for mye. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Har samme kabinett. Tbird 1400 med Zalman 5000plus pa 2500rpm.. CPU er pa 60°c i spill som er helt alrite, kabinett er aldri over 30°c. Gikk op i 37°c for jeg settede 2 kabinett vifter bak.. kjorer begge pa 5v sa de laver ingen stoy. CPUen kan funkere pa opp til 90°c sa 60 er helt greit, CPUen driter i 60 eller 30 grader. Hilsen, Simon Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hei... Har selv Chiftec kab. og når jeg kjøpte d bestilte jeg 4stk av PAPST 80x80mm av 19dB typen... Dette funker utrolig! Akkurat NÅ har jeg 17 grader på Inn-lufta(forran), 20,4 på Ut-lufta(bak), Chipset 19,2 og CPU 33 grader... Har temp målere montert der lufta suges in og blåses ut, som går til et enermax temp.rack. Den ene papst vifta framme kjøler også HDD'ene til romtemp :smile: NB: Chipset kjøler'n er IKKE orginal :wink: Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 SÅ en kar med CNPs5000 i topicen, netconnection.no har tilbud på denne og kabinettvifter, det burde jo gjøre susen for deg. Hvis ikke har de jo noen skikkelig delta vifter på 3dfxcool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå