Gå til innhold

God kalender, notater og pc sync tlf


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt meg en ultraportabel pc (Dell X1).

Jeg har behov for en god tlf med utmerket kalender/notat funksjoner som kan syncest mot pc'en. Dersom noen kunne forklare meg hvordan dette fungerer og om det er noe bra hadde det vert veeeldig fint, for jeg aner simpelten ikke.

Det jeg ser for meg er å kunne når som helst raskt og enkelt kunne overføre og oppdatere kalender og notater fra pc til mobil og omvendt. Dette for at jeg f.eks skriver ned en avtale på mobilen så vil den smyge seg inn i avtale boka til pc'en neste gang jeg sitter på pc'en.

 

Så konkrete spm:

Hvilke telefoner er gode til dette? (har tittet litt på nokia 3230 og 6680)

Fungerer dette så godt at det er verdt å bruke penger på? (pc sync, kalender o.l.)

 

Den nye lille bærbaren og telefonen er ment å fungere som min sjette sans, der jeg uansett hvor jeg er kan slenge inn notater og avtaler, frister o.l for å organisere det ellers rotete hodet mitt. Disse er ment å gjøre jobben som folk vanligvis har avtale bok for.

Jeg har en forferdelig håndskrift og har 0 evne til å ta notater og finne dem igjen. Det skal denne bærbare pc'en og mobilen fikse.

 

... kommer det til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på denne tråden jeg og. Faren min skal ha seg ny telefon, hvor dette med kalender- og notatfunksjon er i toppsiktet. Forøvrig må den også ha andre brukbare funksjoner; radio, god trådløs komm. og ellers ganske state of the art. Penger er ikke noe spørsmål for mitt vedkommende. :)

Lenke til kommentar

troyel:

 

Du nevner Nokia, og det er det merket jeg har best erfaringer med, mht synkronisering.

 

Siemens og SE er også bra, mens Samsung og LG ikke er i klasse med disse, selv om de "kommer seg". Har ikke erfaring med Motorola.

 

Qtek, som kjører mobilt Windows, skal være ypperlige å synkronisere, men jeg har ikke hatt eller prøvd dette merket ennå.

Lenke til kommentar
troyel:

 

Du nevner Nokia, og det er det merket jeg har best erfaringer med, mht synkronisering.

 

Siemens og SE er også bra, mens Samsung og LG ikke er i klasse med disse, selv om de "kommer seg". Har ikke erfaring med Motorola.

 

Qtek, som kjører mobilt Windows, skal være ypperlige å synkronisere, men jeg har ikke hatt eller prøvd dette merket ennå.

5074953[/snapback]

Jeg har hatt telefoner fra Nokia, Siemens, Sony Ericsson og nå har jeg qtek s100.

For å være helt ærlig så har jeg aldri opplevd at synkronisering går så lett som med qteken. :D Man installerer active sync på pcèn så er man oppe og går. så enkelt som det. når man har instalert det får man opp en konfigurasjonsdel som spør hva du vil synkronisere osv.. Men etter dette er det bare å koble mobilen til usb`en så synkroniserer den alt, det vil si nye kontakter, notater, kalenderoppføringer, osv.. blir lagt over på mobilen, eller omvendt.

Jeg ville ambefalt deg å invistere i en mobil med windows mobile, ihvertfal det som har funket best for meg.

Lenke til kommentar

Har ganske mye erfaring med sync'ing mot diverse telefoner (men ikke smartphones) . Nyere Nokia, f.eks 6230i synkroniserer glatt mot pc. De aller fleste nyere telefoner med kalender kan benyttes, men med varierende grad av "håndarbeid".

 

Synkroniseringsprogrammet som følger med Nokia funker bra mot både Outlook og mot Lotus Notes. Hvilket program skal du sync'e mot?

 

Ellers kan jeg anbefale kabel for synkroniseringen. Bluetooth er genialt når det fungerer, men pain in the a** når det går skeis.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har tittet på etpar mobiler nå. Jeg har kommet frem til at budsjett har endel å si. Dersom jeg skal gi 3000+ for en mobil så må den være god på alle måter og ikke kun være en bra synce tlf. Det er ikke verdt det, tror jeg..

 

Jeg aner ikke hvilket program jeg kommer til å bruke, mest sansynligvis det som funker best med sync- kontakter og kalender. Det er vel outlook som fungerer best da?

Dersom det finnes noen budsjett telefoner som gjør dette bra så hadde det vert kult å vist det. Må en opp i 2500+ klasse for å få en bra kalender og kontaktliste sync?

Lenke til kommentar

Ok, nå sitter jeg her og skal se etter telefoner som er aktuelle.

Litt småmerkelige tastaturtelefonen 6822

 

Eller 6230i. Finnes det en ikke i version av denne? Uten kamera å sånn sheit.. og kanskje bedre batteri.

 

Så har vi symbian telefonene;

Den litt eldre 6000

 

3230

 

Noen som har noen andre gode alternativer?

 

Telefonen må ha: GOD kontaktliste, kalender (gjøremål og notater?) syncronisering med PC.

Også må den være best mulig, uten at det koster skjorta.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Siemens sine telefoner har veldig god kalender, og synker sømløst med både PCen min og den bærbare macen, blåtann eller kabel, helt feilfritt. det samme gjelder notater og telefonliste.

 

Nå har jeg en Nokia 3230 som er en ekstremt billig Symbian telefon, denne kan sterkt anbefales.

Alon Contact manager gir deg en avansert kontaktliste. og den innebygde kalenderen er super! Synker den med blåtann på pc, noe som er helt genialt. Nokia sin software oppdager den automatisk, og synkroniserer sømløst. Dvs, mens jeg henger av meg jakken, synkes telefonen.. Litt begrenset batteritid når du bruker mye blåtann og gprs, men ellers super..

Lenke til kommentar
Noen som har noen innspill angående disse telefonene? Eller kanskje noen andre? Hvordan er forskjellene ved å synce kalender, notater mot pc?

5115133[/snapback]

 

Jeg har veldig god erfaring med Nokia telefoner. Jeg har aldri prøvd Qtek osv så kan ikke uttale meg om de, men her er en kjapp nokia innføring fra N70:

 

Du kan lett sette opp telefonen og Nokia PC Suite til å synkronisere seg automatisk hver gang telefonen kobles til datamaskinen (bluetooth eller kabel).

434_synk.jpg

På denne måten kan du synkronisere kontakter, avtaler, notater, bilder, videoer, sms, mms osv gjennom PC Suite og LifeBlog.

 

Dagens kalenderoppføringer samt ugjorte gjøremål vises på telefonens "skrivebord" når du har aktivert aktivt skrivebord. Her kan du også sette opp snarveier til fem programmer/ funksjoner du måtte ønske.

433_gjm.jpg

 

Har du behov for å legge igjen en notis i din skriftlige avtalebok eller annet kan dette lett printes ut via kabel eller bluetooth ved hjelp av funksjonen InfoPrint. En enkel måte å holde skriftlig orden på de opplysninger du måtte ønske

435_print.jpg

 

Nokia har også lisens på dokumentlesere til diverse dokumenter, blant annet word, excel, powerpoint og Adobe .pdf filer. På denne måten er det ingenting i veien med å motta dokumenter på mail med telefonen og deretter lese demuten å måtte overføre til pc. Man kan også kjøpe den samme kontorprogramvaren i write/ read ikke bare read. På denne måten kan man også redigere dokumentene man har på telefonen (undertegnede kan fortelle at write/ read versjonen fungerer meget tilfredsstillende)

436_kont.jpg

 

Symbians s60 platform lar deg også installerer tonnevis med annen programvare, både freeware, shareware og lisensprogrammer. Nokia N70 er ikke en dårlig telefon i denne prisklassen (4200 billigste internettpris uten abo, ned i 1800 med abo. http://www.commit.no) . 2mpix kamera, 3G med støtte for videosamtale, god skjerm på 176x208 piksler og 262.000 farger, utbyggbart minne ++. 6680 godt alternativ med ca samme programvare. Forskjellen er 1,3 mpix kamera og 10 mb internt minne mot N70s 30. Her kan det også utvides med minnekort, og begge telefonene leveres med 64 mb minnekort. Meldinger osv kan lagres på minnekortet på begge telefonene. 6680 har falt vesentlig i pris etter at N70 kom ut i butikkene, og er dermed en god erstatter for de som ikke ser seg avhengig av de ekstra 0,7 mpix på kameraet samt minnet. Tar screenshots på min N70 etter ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...