Kamikaze1 Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har bare såvidt prøvd begge, og spiller nå neverwinter. Jeg synes dette virker litt bedre enn morrowind, men bortsett fra synsvinkelen er de jo veldig like. Hvilket er best? Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 09:14, DrDoogie skrev:Ja. Meget bra svar må jeg si. Spesielt fra en med så mange poster. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Veldig vanskelig å sammenlikne to så vidt forskjellige spel. Sjølv om begge spela er rollespel so dei meget forskjellige. Har spelt gjennom main questen på begge så må seie at eg hadde det moroast med å spele Morrowind. Er igrunn ganske lei at Bioware har limit på kor mykje ein kan utvikle seg som person i spela sine. Max 20 er for lite.... Men for all del nwn er eit rått spel. Vær så snill og ikkje samanlikt sånne spel.. Beklage men det er ganske umulig etter mitt syn... moe Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 06:20, Kamikaze1 skrev:Jeg har bare såvidt prøvd begge, og spiller nå neverwinter. Jeg synes dette virker litt bedre enn morrowind, men bortsett fra synsvinkelen er de jo veldig like. Hvilket er best? Dette er jo som å si hva er best av Windows og Linux. Man finner SELV ut hva som er best og spiller det deretter ... Spør man andre får man en helt annen synsvinkel. Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Synes Morrowind er det beste rollespill til dags dato. Der kan man utvikle seg i sitt eget tempo. Det er også det "frieste" spillet jeg har spilt. NWN er jo et community spill, og funker best om man har en vennekrets som også spiller det. Morsomt å spille dette spillet på LAN. Main Quest i NWN er jo veldig lineær og lett, dessuten synes jeg det var for mye pjatt og lite action (Ble lei av RPG's med mye text da jeg gikk gjennom Planescape Torment og leste absolutt alt jeg kom over =) På den andre siden må man nesten lese all teksten for at det skal være morsomt å spille. Artig når man får oversikt over en "verden". Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 12:21, lavizh skrev: Quote: Den 2002-08-24 06:20, Kamikaze1 skrev: Jeg har bare såvidt prøvd begge, og spiller nå neverwinter. Jeg synes dette virker litt bedre enn morrowind, men bortsett fra synsvinkelen er de jo veldig like. Hvilket er best? Dette er jo som å si hva er best av Windows og Linux. Man finner SELV ut hva som er best og spiller det deretter ... Spør man andre får man en helt annen synsvinkel. I dette tilfellet var det nettopp meninger og BEGRUNNELSER jeg var ute etter. Ved å lese andres meninger vet jeg av erfaring at jeg kan finne noe som jeg relaterer til. Og sammenligning vil jeg helst ikke skal være stikkordet her (jeg burde vel ha utdypet det litt bedre i åpningsposten..). Altså, si gjerne at du liker linux bedre, men ikke si "jeg liker linux fordi!", det blir bare meningsløst. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Morrowind og Nwn er jo to ganske forskjellige spill da. Morrowind er jo bare single player, og baserer seg på det. Ergo er campaignen til Morrowind mye bedre enn den til NwN. Det er forbanna synd at det ikke var noen MP funkskjon i Morrowind, fordi jeg, sammen med mange andre (sannsynligvis), mener at det hadde vært FEDT! :smile: Til gjenngjeld, så er NwN et spill som baserer seg mer på online spill, der spillerene skal "spille" characteren sin mer selv, sammen med andre spillere...Single player campaignen blir da litt lineær og Hack'n Slash...men imho så er denne bare en "innledning" til selve spillet (som foregår online). NwN som rollespill er bare så godt som du og de du spiller med gjør det. Hvis alle spiller "in character" hele tida på en server, er det ikke noe som slår Nwn...er det derimot en gjeng med fjortisser som bare springer rundt og dreper alle og ler av dem fordi de tror de er best i verden, ja da blir det kjedelig og dårlig naturligvis...da er det bra det finnes DM's på de fleste servere :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå