Skikongen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei - noen der ute som har skiftet lyspærer i instrumentpanelet på en golf III? Møller skulle ha drøye 1000 kroner for jobben, mente de måtte fjerne hele dashboardet. Noen som vet om dette er mulig å gjøre selv, eventuelt om jeg kan få noen tips om hvordan? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 dette må demonteres: air-bag, ratt, speedometerwire og instrumentpanel. air-bagen er skrudd fast fra baksiden av rattet.... kan være lurt å koble fra batteriet først. hold godt fast i rattet når du skrur det av, (ikke la rattlåsen ta hele belastningen) jeg vet ikke om din bil har speedometerwire... den kan være elektrisk. om det er wire så må den av på baksiden av instrumentpanelet... trangt.. noen deksler under rattstamme / dashbord må sikkert løsnes. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Sikker på at så mye må demonteres..? Sitter dem ikke i speedometerhuset..? Et bilde av åssen man får blått lys (må vel være omtrent det samma?) Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Sikker på at så mye må demonteres..? er ikke sikker.. jeg ser på bildene at det er mulig å dra instrumentpanelet litt ut for å komme til pærene. pærene skal vries 90 grader for å ta de ut. jeg gjorde en slik jobb på en passat -94, jeg klarte ikke vri pærene løs...(er vel kanskje for svak i klypa:) ) kom ikke til med tang. endte opp med å ta instrumenthuset helt ut... air-bag, ratt og speedometerkabel Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Flott guide. Sitter pærene i selve instrumentbaketten eller enda lengre bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå