Gå til innhold

Hva er Paypal egentlig?

Lanka

Anbefalte innlegg

Som Topic sier. Hva er Paypal egentlig? Jeg vet at det er en sånn konto man betaler md Visa gjennom eller noe. Men jeg vet ikke eksakt hva det er for no! Og hvordan fungerer det med resten av verden, fks eBay? Hva trenger man på Visa-kortet for å skaffe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har PayPal og bruker den på eBay..

PayPal er som et "greit allment elektronisk betalingssystem", for å si det.. ja.. greit! Du kjøper en vare, og betaler med PayPal, som igjen trekker penger fra en registrert konto som du eier.

Jeg har registrert min PayPal på et VISA -kort i mitt navn (eh, 2 faktisk..). Jeg har $1000 eller noe slikt i "kreditt" hos PayPal.

Jeg _tror_ du trenger et VISA-kort, eller MasterCard -kort, eller lignende for å opprette en PayPal -account..

Lenke til kommentar

Har aldri overført noe TIL PayPal .. PayPal bare trekker fra kontoen min.. ..tenk på PayPal som en "trofast sektretær"; En som gjør Handelen for deg.. En som møter "selgeren", og legger ut det beløpet selgeren vil ha, før han kommer til deg for å få tilbake for "utlegget" .. Det er egentlig slik det fungerer..

Og alle liker denne "trofaste sekretæren", da det er en "kjent person"; Alle kan stole på ham!

Slik er PayPal; en "mellom-mann"..

Hvordan jeg har $1000 i kreditt, vet jeg ikke.. Jeg har bare det..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg skal sende penger til en person som jeg kjenner, men det jeg lurer litt på, må jeg sette inn penger på paypal ? og hvis ikke , blir dette som kreditt, altså, at det kan rente på seg,, eller er det som folk sier her at paypal trekker det automatisk fra bankkontoen min? Vet dette er nevnt flere ganger i tråden, men jeg vil bare være sikker..

Altså, er det noe rente greier hvis en bruker "kreditt" hos paypal, eller trekker de det med en gang fra bankkontoen? Og hvis det er sånn det fungerer, hvorfor har en da muligheten til å sette inn penger på paypalkontoen sin ?

Lenke til kommentar

pengene trekkes med en gang fra kontoen din HVIS du skriver inn kontonummeret og utløpsdato og sånn i innstillingene på din paypal-konto FØR du betaler...

jeg vet ikke hvorfor det er mulig å sette inn penger på PP-kontoen, men kan tenke meg det er for de uten VISA (kredittkort) eller mastercard... altså her i norge snakker jeg om folk under 18 år, da disse kan gå inn i banken og overføre penger fra sin "jukse-visa" konto til PP-kontoen, for så å bruke de på f.eks eBay...

men som sagt, jeg vet ikek sikkert...

Men hvis du setter opp din PayPal konto med kredittkortet ditt før du handler, så trekkes det umiddelbart (dvs. du kan trykke på PAY, og gå inn på nettbanken din rett etter og se at det er trukket...)

lykke til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er ikke jeg en Paypal-leet. Men jeg føler det fungerer ganske fantastisk. Hvertfall sammen med eBay. Slipper så sinnsykt mye mellomarbeid. Mellomarbeidet som kanskje ikke er nødvending ifølge Simen1, men en slipper helsikes mye jobb (skrive opp kontonr,beløp,IBAN,SWIFT-nr osv..) Helt genialt.

Jeg vil ikke slutte å bruke det selv om folk i Usa har mistet penger fordi de har drevet med litt useriøst handel.. Jeg kjøper bare, og sender derfor bare inn penger til seriøse brukere ;) Fungerer knirkefritt om du ikke selger masse drit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...