tuxerator Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Noen som vet om IBM ThinkPad funker bra til Linux? Og hvilke merker burde jeg holde meg unna? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det skal nok bra om du får tak i driverne du trenger. Gjelder alle maskiner, er stort sett det å få tak i driverne, ellers så skal det gå smertefritt. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 GNU/Linux på IBM Thinkpad skal ikke være noe problem. Anbefaler de å søke på temaet i Linuxforumet. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det de fleste sliter med drivere til det trådløse kortet. Acer har ikke vert det letteste og få til. Men det går ann med Ndiswrapper. Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei, jeg har en IBM ThinkPad X41 der jeg kjører Ubuntu Breezy 5.10. Det meste fungerer som det skal (trådløst, bluetooth, standby, ...), men jeg har dessverre ikke fått til hibernation. Kan anbefales! Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg kjører Linux 2.6.12 på min ThinkPad T40p, her fungerer alt godt. Bl.a: * USB * Touchpad * Pekepinnen * Bluetooth * WLAN (madwifi 802.11a/b/g kort) * PCMCIA * LAN (10/100/1000) * ATI fireGL 9000 mobile (ATI fglrx binærdriver) * ACPI (throtling, spenning, vifte, lading, strømting) * ThinkLight Det som skal virke, men jeg ikke har funnet ut av, er hibernation, men en kamerat av meg har det fungerende på en X40. IBM maskiner kan komme ferdig shippet med Linux fra tredjepart, har jeg sett annonsert i LinuxJournal. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det de fleste sliter med drivere til det trådløse kortet. Acer har ikke vert det letteste og få til. Men det går ann med Ndiswrapper. 5067214[/snapback] Funker flott så lende du får et 2200BG-wlan-kort el. Jeg kjører 2.6.13 på en TM 3211 akkurat nå. Funker knall! Lenke til kommentar
krrm Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har SuSE 9.3 på Thinkpad T42. Ingen problem (trådløst, speedstep mm), har dog ikke testet hibernation. God pc, men litt kortere batterilevetid enn jeg kunne ønske. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg er også nysgjerrig på hvor om kombinasjonen bærbar og linux er sømløs. Skal etterhvert gå til anskaffelse av Acer 3212 og jeg er helt avhengig av å kjøre linux. Det jeg har hørt mest problemer med er ACPI, men jeg vet ikke helt om det bare gjelder ved installering. Andre momentet jeg gjerne ville vist mer om er batterilevetiden under linux. Denne siden viser at Win Xp har et lite forsprang: http://www.sas.upenn.edu/~vbraun/computing/T41/power.html Dog står det ikke mye om hvor gammel siden er og ting kan ha forbedret seg. Eneste man kan tolke angående alder på siden er at personen bruker kernel 2.6.6. og hvilken Pc som blir brukt. Lurer også litt på om ATIs Powerplay virker sømløst under linux. Om WLAN virker eller ei bekymrer meg ikke, men ellers vil jeg gjerne at systemet skal virke uten større mèn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå