Gå til innhold

Linux på bærbar.


tuxerator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Linux 2.6.12 på min ThinkPad T40p, her fungerer alt godt. Bl.a:

* USB

* Touchpad

* Pekepinnen

* Bluetooth

* WLAN (madwifi 802.11a/b/g kort)

* PCMCIA

* LAN (10/100/1000)

* ATI fireGL 9000 mobile (ATI fglrx binærdriver)

* ACPI (throtling, spenning, vifte, lading, strømting)

* ThinkLight :D

 

Det som skal virke, men jeg ikke har funnet ut av, er hibernation, men en kamerat av meg har det fungerende på en X40.

 

IBM maskiner kan komme ferdig shippet med Linux fra tredjepart, har jeg sett annonsert i LinuxJournal.

Lenke til kommentar

Jeg er også nysgjerrig på hvor om kombinasjonen bærbar og linux er sømløs. Skal etterhvert gå til anskaffelse av Acer 3212 og jeg er helt avhengig av å kjøre linux. Det jeg har hørt mest problemer med er ACPI, men jeg vet ikke helt om det bare gjelder ved installering. Andre momentet jeg gjerne ville vist mer om er batterilevetiden under linux. Denne siden viser at Win Xp har et lite forsprang: http://www.sas.upenn.edu/~vbraun/computing/T41/power.html

 

Dog står det ikke mye om hvor gammel siden er og ting kan ha forbedret seg. Eneste man kan tolke angående alder på siden er at personen bruker kernel 2.6.6. og hvilken Pc som blir brukt. Lurer også litt på om ATIs Powerplay virker sømløst under linux. Om WLAN virker eller ei bekymrer meg ikke, men ellers vil jeg gjerne at systemet skal virke uten større mèn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...