Plecto Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har planer om å kjøpe meg et billig vannkjølinssett til lga775 som da hovedsaklig skal være stillegående (lydløs?). ser her: http://www.techniz.co.uk/modules.php?name=...wcontent&id=274 at Aplhacool vannkjølingssett kom veldig godt ut og der stod det bl.a. at den var stillegående. Noen som har erfaringer med dette settet? Verdt å kjøpe? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 jeg anbefaller deg å kjøpe detta ! har det selv ! tempsene er utrolige 19 c idle 19-26 load ! den er helt synsyk til den prisen alt er stillegående ikke noe problemer! du får den hos komplett.no Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Hmm... da kanskje jeg går for det da , men hvordan er støy nivået? Er det hørbart på noen meters avstand? Hvis du da ser bortifra andre støykilder da... Lenke til kommentar
Damination Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 nope ! jeg kan knapt høre pumpa ! deilig puttrende svak svak lyd ! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 jeg anbefaller deg å kjøpe detta ! har det selv ! tempsene er utrolige 19 c idle 19-26 load ! den er helt synsyk til den prisen alt er stillegående ikke noe problemer!du får den hos komplett.no 5068061[/snapback] Målt med hva? Og er romtemperaturen over 10 grader celsius? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hey ! romtempraturen er på ca 18 grader ! fikk et måleinstrument av pappa ! som viste meg ganske nøyaktige temps sa fattern Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Men hvordan er tilkoblingen til strøm? Er litt noob i vannkjøling, men kobles den til strømforsyningen? Krever både pumpa og radiatoren strøm eller er de koblet sammen på et vis? Har hørt at det finnes radiatorere som krever 230V. vanlig stikkkontakt.... kanskje litt lite praktiktisk :S Lenke til kommentar
Damination Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 pumpa går på 230 V vanelig strøm kontakt ! ikke noe problem får meg ! bare å ha et ledig pci spor bakpå pcen å kjøre kablen ut der ! vifta kobles til en vanelig 4 pings kontakt ( strømforsyninga ) Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Teit at den har egen kontakt da. Mitt mist sett har en fin løsning. Ledning fra pumpa opp til en bracket, som jeg kobler strømmen til. Slippe å strekke kabler ut av kabinettet osv. Nå får jeg ikke postet noen link, pga jeg får ikke opp microplex sin hjemmeside. Nå fikk jeg endelig opp siden her, så jeg legger ut lenken under. Vet du har spørt om en helt annen type kjøling. Men jeg abefaller denne her uansett hva andre sier MIST 754/939 Endret 31. oktober 2005 av jacoweb Lenke til kommentar
Damination Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) men viss du ikke skjønner det så skulle han ha en greit å fin vannkjøling til rundt 1000 lappen ! den er da dog 1000 kroner dyrere ! er ikke noe problem å finne en god vannkjøling til den prisen vettu ! edit: jeg mener selv det er en smart løsning med pumpas strømkontakt viss du ikke har en rimelig krafti strømforsyning er det vell ikke stort sunt å koble den sammen med strømforsyninga ! da dette vill svekke resten av systemet ! radiatoren går ikke på strøm offcourse er bare å dra stikkontakten ut bak i et ledig pci port bak i pcen !! lykke til ! bare sende spørsmål angånde oppsett osv ! Endret 1. november 2005 av Damination Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 men viss du ikke skjønner det så skulle han ha en greit å fin vannkjøling til rundt 1000 lappen ! den er da dog 1000 kroner dyrere ! er ikke noe problem å finne en god vannkjøling til den prisen vettu ! edit: jeg mener selv det er en smart løsning med pumpas strømkontakt viss du ikke har en rimelig krafti strømforsyning er det vell ikke stort sunt å koble den sammen med strømforsyninga ! da dette vill svekke resten av systemet ! radiatoren går ikke på strøm offcourse er bare å dra stikkontakten ut bak i et ledig pci port bak i pcen !! lykke til ! bare sende spørsmål angånde oppsett osv ! 5091537[/snapback] hm javel. Stod ikke noe om 1000,- kr? men men. Sikkert bare min feil det da. Men men, skal man ha noe som er holdbart, så bør man strekke seg litt over 1000 lappen hvert fall! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 nei spørs det ! koster jo nesten 1500 ! jeg er knall fårnøyd ! Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Må fortsette denne posten litt. Hvis jeg kjøper Alphacool vannkjølingssett.... hvor mange grader trur dere min P4 3,4 ghz vil ligge på? Både load og idle? For at pcen min skal ha et minst mulig støynivå så må jo kabinettvifter også bråke så lite som mulig. Hvor høy system temperatur trur dere det er mulig å ha før det begynner å bli "for hett" for hele maskinen? Hvordan klarer radiatoren seg (tempen på vannet) når systemtemperaturen blir høy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå