Gå til innhold

Alphacool vannkjølingssett... verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg anbefaller deg å kjøpe detta ! har det selv ! tempsene er utrolige 19 c idle 19-26 load ! den er helt synsyk til den prisen alt er stillegående ikke noe problemer!

du får den hos komplett.no :thumbup:

5068061[/snapback]

Målt med hva?

Og er romtemperaturen over 10 grader celsius?

Lenke til kommentar

Men hvordan er tilkoblingen til strøm? Er litt noob i vannkjøling, men kobles den til strømforsyningen? Krever både pumpa og radiatoren strøm eller er de koblet sammen på et vis? Har hørt at det finnes radiatorere som krever 230V. vanlig stikkkontakt.... kanskje litt lite praktiktisk :S

Lenke til kommentar

Teit at den har egen kontakt da. Mitt mist sett har en fin løsning. Ledning fra pumpa opp til en bracket, som jeg kobler strømmen til. Slippe å strekke kabler ut av kabinettet osv. Nå får jeg ikke postet noen link, pga jeg får ikke opp microplex sin hjemmeside.

Nå fikk jeg endelig opp siden her, så jeg legger ut lenken under. Vet du har spørt om en helt annen type kjøling. Men jeg abefaller denne her uansett hva andre sier :)

MIST 754/939

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar

men viss du ikke skjønner det så skulle han ha en greit å fin vannkjøling til rundt 1000 lappen ! den er da dog 1000 kroner dyrere ! er ikke noe problem å finne en god vannkjøling til den prisen vettu ! :dontgetit:

edit: jeg mener selv det er en smart løsning med pumpas strømkontakt

viss du ikke har en rimelig krafti strømforsyning er det

vell ikke stort sunt å koble den sammen med strømforsyninga !

da dette vill svekke resten av systemet !

radiatoren går ikke på strøm offcourse :p er bare å dra stikkontakten ut bak

i et ledig pci port bak i pcen !! lykke til !

bare sende spørsmål angånde oppsett osv ! :love:

Endret av Damination
Lenke til kommentar
men viss du ikke skjønner det så skulle han ha en greit å fin vannkjøling til rundt 1000 lappen ! den er da dog 1000 kroner dyrere ! er ikke noe problem å finne en god vannkjøling til den prisen vettu ! :dontgetit:

edit: jeg mener selv det er en smart løsning med pumpas strømkontakt

viss du ikke har en rimelig krafti strømforsyning er det

vell ikke stort sunt å koble den sammen med strømforsyninga !

da dette vill svekke resten av systemet !

radiatoren går ikke på strøm offcourse :p er bare å dra stikkontakten ut bak

i et ledig pci port bak i pcen !! lykke til  !

bare sende spørsmål angånde oppsett osv ! :love:

5091537[/snapback]

hm javel. Stod ikke noe om 1000,- kr? men men. Sikkert bare min feil det da. Men men, skal man ha noe som er holdbart, så bør man strekke seg litt over 1000 lappen hvert fall!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må fortsette denne posten litt. Hvis jeg kjøper Alphacool vannkjølingssett.... hvor mange grader trur dere min P4 3,4 ghz vil ligge på? Både load og idle?

For at pcen min skal ha et minst mulig støynivå så må jo kabinettvifter også bråke så lite som mulig. Hvor høy system temperatur trur dere det er mulig å ha før det begynner å bli "for hett" for hele maskinen? Hvordan klarer radiatoren seg (tempen på vannet) når systemtemperaturen blir høy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...