Sundman Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg er en førstegangsbruker/kjøper av mp3 spiller og lurer på hva jeg bør velge av følgende: Ipod Nano: Liten, tynn, flashminnebasert, kul, men hva med lydkvalitet?? Ipod Video (5G): 30 gb harddisk (trenger jeg det??), videofunksjon, kul, men større og tyngre enn Nano, men dårlig lydkvalitet ? Creative Zen Sleek: Bedre mp3 spiller og flere funksjoner, billigere, bedre lyd men med dårligere software og driverinstallering? Sony HD-5 : knallgod lyd, kjempebra m3 spiller, stor kapasiet men med forferdelig dårlig software "Sonic". Hva synes dere er det beste kjøpet for en som vektlegger brukervennlighet, lyd og som ikke har erfaring med mp3 spillere annet enn at jeg laster ned en del musikk fra limewire og lurer på hva som er det beste kjøpet ? mvh. Tommy , Stavanger Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Jeg er en førstegangsbruker/kjøper av mp3 spiller og lurer på hva jeg bør velge av følgende: Ipod Nano: Liten, tynn, flashminnebasert, kul, men hva med lydkvalitet?? 5066882[/snapback] Skal ikke uttale meg om de andre, men Nanoen's lydkvalitet er helt fin hvis du bruker et annet headsett enn det som følger med. Generelt er vel kvaliteten på medfølgende headsett på de fleste spillere rundt middels. Den eneste ulempen med iPod Nano, som jeg ser det, er at den bare har 4GB lagringskapasitet. Det holder akkurat til mitt bruk, men har du veldig mye musikk du hører på, så burde du nesten vurdere en annen spiller pga det. Nanoen får også fort riper, spesielt vises dette godt på den sorte. Dette er ifølge andre, selv har jeg ikke antydning til riper i min enda, men så har jeg bare hatt den en dag da. Brukervennligheten på iPod generelt er veldig bra, synes nå jeg. Endret 27. oktober 2005 av SupremeX Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hva synes dere er det beste kjøpet for en som vektlegger brukervennlighet, lyd og som ikke har erfaring med mp3 spillere annet enn at jeg laster ned en del musikk fra limewire og lurer på hva som er det beste kjøpet ? 5066882[/snapback] Basert på det der vil jeg anbefale Creative-spilleren. Jeg har kun hørt positive ting om lyden, og den er brukervennlig. Hvis du bruker Windows XP kan du overføre musikk gjennom Windows Media Player 10. I tillegg er den billigere enn de andre to. Hvis du godtar den visstnok elendige overføringsprogramvaren er nok HD5 et godt valg, den også. Ifølge denne omtalen har den enda bedre lyd enn Zen Sleek (men slik du skriver virker det som om du vet det allerede). Nanoen gir jo litt lite for pengene i forhold til de to andre, med mindre det er viktig for deg å ha en bitteliten spiller. Den bruker visst også de samme lydkomponentene som de vanlige iPodene, som jeg har sett en del klager på. (Jeg mener ikke at iPodene låter direkte dårlig, da, bare nevner at jeg har sett betydelig flere klager på iPodens lydkvalitet enn Creative og Sonys spillere sin.) Jeg mener forresten å ha hørt noe om at Sony skal komme med ny overføringsprogramvare om ikke så aaaaaalt for lenge, samtidig som de gir ut en ny spiller. Jeg er langt fra sikker på dette, da. Endret 27. oktober 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har nylig(i dag) kjøpt Sony NW-HD5 og er hittil fornøyd med den. Den er lekker å se på, og ikke minst veldig liten til å være 20 GB. Programvaren er forøvrig ganske treig når du har importert inn mye musikk (10 GB+) og noe krøkkete i bruk. Kan komme tilbake med mer feedback om nødvendig når jeg har testet den skikkelig. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Creative Zen Sleek: Bedre mp3 spiller og flere funksjoner, billigere, bedre lyd men med dårligere software og driverinstallering? 5066882[/snapback] Software og slik er ikke dårlig, funker fett egentlig...Lyden er noe av det beste jeg har vært borti og prisen er ikke så værst heller... Anbefales! Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Vil si at med koss The Plug ørepropper er lyden i Sony NW-HD5 bra. Bedre enn en zen Micro, selv om det sier lite om sleek... Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Vil si at med koss The Plug ørepropper er lyden i Sony NW-HD5 bra. Bedre enn en zen Micro, selv om det sier lite om sleek... 5071404[/snapback] Mens jeg vil si at The Plug er noe av det verste du kan bruke. Overdrevent kraftig bass, som er latterlig uklar og upresis, og metallisk diskant og mellomtone. Slettes ikke verdt pengene, jeg hadde heller betalt for å bli henrettet. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Vil si at med koss The Plug ørepropper er lyden i Sony NW-HD5 bra. Bedre enn en zen Micro, selv om det sier lite om sleek... 5071404[/snapback] Mens jeg vil si at The Plug er noe av det verste du kan bruke. Overdrevent kraftig bass, som er latterlig uklar og upresis, og metallisk diskant og mellomtone. Slettes ikke verdt pengene, jeg hadde heller betalt for å bli henrettet. 5071821[/snapback] Javel, da er vel spilleren bedre med andre ørepropper da. Jeg har ikke så mye å sammenligne med.Si et par bra ørepropper da? Endret 28. oktober 2005 av EB_Veyron Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Javel, da er vel spilleren bedre med andre ørepropper da. Jeg har ikke så mye å sammenligne med.Si et par bra ørepropper da? 5071886[/snapback] Nå har jeg ikke prøvd så mange ørepropper da, det begrenser seg vel til The Plug, Shure E2c og en del sånne billige som følger med MP3-spillere. Jeg har allerede sagt hva jeg mener om The Plug, så det er vel unødvendig å gjenta, og propper som følger med spillere er aldri noe særlig bra. E2c er det beste ørepropparet jeg har prøvd (ikke konkurransen er så stor at det gjør noe, da). Det har presis og passe kraftig bass og gode og fyldige mellomtoner, men mangler litt i den øverste diskanten. Lyden i E2c er ikke metallisk, men den høres litt flat og uengasjerende ut noen ganger. Sony MDR-EX71SL og MDR-EX81SL får mye skryt for god lyd, de kan jo være verdt å sjekke ut, og Sharp HP-MD33S også. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Tror man egentlig kan si det slik at prisen på ørepropper er proporsjonal med kvaliteten og lyden i dem... Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Tror man egentlig kan si det slik at prisen på ørepropper er proporsjonal med kvaliteten og lyden i dem... 5075100[/snapback] Ja, om man styrer utenom plasser som spaceworld Forrige sommer klarte jeg å ponge ut nesten 400kr for Koss The Plugg OT: Øreproppene til Sony som heter MDR-EX70LP fikk jo knalltest i Lyd & Bilde for en stund tilbake.... verdt å sjekke ut kanskje? Lenke til kommentar
oystein_i Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Angående førstegangskjøp av mp3 spiller Jeg kjøpte creative zen sleek som min første mp3 spiller og er svært godt fornøyd med den sålangt. God lydkvalitet, enkel å bruke både når det gjelder selve spilleren og den medfølgende programvaren. Nå selger jo creative for en billig penge også dockingstasjon som forenkler hele lade/overføringsprosessen rent praktisk slik at alle problemer med upraktiske kabler enkelt kan løses Har ingen personlige erfaringer med ipod utover å ha prøvd meg litt frem med en bekjents eksemplar, men jeg noterer meg at zen sleek generelt sett er billigere og gir mer igjen for pengene iform av økt funksjonalitet (FM radio, flyttbar disk, taleopptak m.m) . Zen sleek har 20 gb og for min del er det nok i massevis, hva man har bruk for av lagringsplass må man definere selv etter hvilket bruksområde man ser for seg. Dette gjelder jo selvsagt også i forhold til valg av harddisk eller flash basert spiller. Når det gjelder lyd har jeg brukt Koss PortaPro sammen med zen sleek og det fungerer meget bra. De medfølgende proppene er greie nok til turer og slikt, men de faller fort ut slik at jeg vurderer creative sine propper med lydisolering som har kommet bra ut av tester. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 ZEN Sleek er min aller første MP3 spiller og det som er viktigst for meg er lyden. Og derfor kjøpte jeg meg denne pga alle anbefalingene som sa at lyden var "drit bra". Men jeg ble egentlig litt skuffa når jeg fikk høre lyden for jeg har hørt bedre lyd i en MP3 før. Men jeg sier ikke at lyden er dårlig da.... Den er jo råbra i forhold til de fleste andre MP3 spillere Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Vil anbefale iPod nano. Du blir forelsket i størrelsen, og 4 GB er mer enn nok, med mindre du ønsker å ha med deg hele musikksamlingen på en gang. Jeg ville ikke kjøpt Sonyen pga programvaren, denne blir du tross alt ganske bundet til, og det hindrer deg i å bruke mp3-spilleren hvis du ikke liker programmet (min erfaring fra første mp3.spiller jeg hadde). iPod bruker iTunes, som jeg ellers brukte lenge før jeg kjøpte min iPod. Eneste negative med nanoen er at du ikke kan skifte ut batteiret (et AAA-batteri hadde gjort seg, selv om designet måtte blitt anderledes) + at den får riper _FOR_ fort. Kjøp veske FØR du kjøper ipoden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vil anbefale iPod nano. Du blir forelsket i størrelsen, og 4 GB er mer enn nok, med mindre du ønsker å ha med deg hele musikksamlingen på en gang. Jeg ville ikke kjøpt Sonyen pga programvaren, denne blir du tross alt ganske bundet til, og det hindrer deg i å bruke mp3-spilleren hvis du ikke liker programmet (min erfaring fra første mp3.spiller jeg hadde). iPod bruker iTunes, som jeg ellers brukte lenge før jeg kjøpte min iPod. Eneste negative med nanoen er at du ikke kan skifte ut batteiret (et AAA-batteri hadde gjort seg, selv om designet måtte blitt anderledes) + at den får riper _FOR_ fort. Kjøp veske FØR du kjøper ipoden. 5078749[/snapback] Det finnes alternative programvarer til sony hd5, slik som det finnes til ipod om man ikke vil bruke itunes. Sony har 40 timer avspillingstid. Batteri kan byttes, veske er inkludert når du kjøper spilleren. ++ ja jeg anbefaler sony, eventuelt så kommer sony med en ny utgave av spilleren sin om ikke så altfor lenge med ny programvare, kanskje du burde vente til den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå