Gå til innhold

De første X360-spillene kunne vært mye bedre


WarStar

Anbefalte innlegg

Ja Oblivion er jo faktisk det eneste av de første spillene som faktisk er fler-trådet! De bruker alle kjernene i motsetning til de andre spillene. Men så er Oblivion mye større også da! :)

5073353[/snapback]

 

Delvis sant. Oblivion er ikke det eneste av de første spillene som er fler-trådet. Hørte på nyeste Dev. Interview av Condemned så forteller de at de også gjør dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke litt pussig engang, for enten er du for dum til å vite hva som skjedde tidligere lanseringer, for dårlig hukommelse til å huske historiens gang, eller rett og slett aldri vert med på det før. Leser du det første delen av innlegget så er det et råd til deg. Ikke ta deg så nær av ting.

Bumper innlegget ditt slik at flere kan få nyte gullkornene dine. Du virker som en skikkelig klok person! :thumbup:

5068571[/snapback]

 

Priceless :!:

Lenke til kommentar

Hvis man skal sammenligne Xbox 360`s lanserings titler mot andres så man man sammenligne den opp mot Nintendo/Sony/Sega`s japanske lansering. Husk at Xbox 360 lanseres bortimot samtidig overalt, ikke 8-12 måneder etter her som har vært det vanlige før.

 

Hva hadde PS2 ved japansk lansering? Ikke mye, Rideg Racer 5 og Fantavision tror jeg. Dreamcast? Virtua Fighter 3 og Godzilla. Gamecube? Tja, hva var det, Luigi`s Mansion ?

 

Sett opp imot dette er 360 launchen helt utrolig. Og hadde de ventet 8-12 måneder med å lansere den her som har vært vanlig før ville det vært en overflod av bra spill.

Lenke til kommentar
Gamecube? Tja, hva var det, Luigi`s Mansion ?

5075417[/snapback]

Var nå litt flere enn det da....

 

Day one launch titles - 1st Party:

Luigi's Mansion

Wave Race: Blue Storm

 

Day one launch titles - 3rd Party:

2002 FIFA World Cup (Electronic Arts)

Batman Vengeance (Ubi Soft Entertainment)

Bloody Roar: Primal Fury (Activision)

Burnout (Acclaim)

Cel Damage (Electronic Arts)

Crazy Taxi (Acclaim)

Dave Mirra Freestyle BMX 2 (Acclaim)

Driven (BAM)

Donald Duck Quack Attack (Ubi Soft)

ESPN International Winter Sports (Konami)

Extreme G3 (Acclaim)

ISS2 - International Superstar Soccer 2 (Konami)

NHL Hitz (Midway)

Sonic Adventure 2 Battle (Sega/Infogrames) Exclusive

Star Wars Rogue Leader Rogue Squadron II (LucasArts) Exclusive

Super Monkey Ball (Sega/Infogrames)

Tarzan Freeride (Ubi Soft)

Tony Hawk's Pro Skater 3 (Activision)

Universal Studios (Kemco)

Og dette var bare Europa. Playstation 2 hadde 29 lanseringstitler i Amerika.

 

Armored Core 2 (Agetec, Action)

DOA2: Hardcore (Tecmo, Fighting)

Dynasty Warriors 2 (Koei, Action)

ESPN International Track and Field (Konami, Sports)

ESPN X-Games Snowboarding (Konami, Sports)

Eternal Ring (Agetec, RPG)

Evergrace (Agetec, RPG)

FantaVision (SCEI, Puzzle)

Gun Griffon Blaze (Working Designs, Action)

Kessen (EA, Adventure)

Madden NFL 2001 (EA, Sports)

Midnight Club (Rockstar, Racing)

Moto GP (Namco, Racing)

NHL 2001 (EA, Sports)

Orphen (Activision, RPG)

Q-Ball Billiards Master (Take-Two Interactive, Simulation)

Ready 2 Rumble Boxing: Round 2 (Midway, Sports)

Ridge Racer V (Namco, Racing)

Silent Scope (Konami, Shooter)

Smuggler's Run (Rockstar, Racing-Adventure)

SSX (EA, Sports)

Street Fighter EX3 (Capcom, Fighting)

Summoner (THQ, RPG)

Swing Away (Paradise Golf in Japan) (EA, Sports)

Tekken Tag Tournament (Namco, fighting)

TimeSplitters (Eidos, First-Person Shooter)

Unreal Tournament (Infogrames, First-Person Shooter)

Wild Wild Racing (Interplay, Racing)

X-Squad (EA, Action)

Lenke til kommentar
Gamecube? Tja, hva var det, Luigi`s Mansion ?

5075417[/snapback]

Var nå litt flere enn det da....

 

Day one launch titles - 1st Party:

Luigi's Mansion

Wave Race: Blue Storm

 

Day one launch titles - 3rd Party:

2002 FIFA World Cup (Electronic Arts)

Batman Vengeance (Ubi Soft Entertainment)

Bloody Roar: Primal Fury (Activision)

Burnout (Acclaim)

Cel Damage (Electronic Arts)

Crazy Taxi (Acclaim)

Dave Mirra Freestyle BMX 2 (Acclaim)

Driven (BAM)

Donald Duck Quack Attack (Ubi Soft)

ESPN International Winter Sports (Konami)

Extreme G3 (Acclaim)

ISS2 - International Superstar Soccer 2 (Konami)

NHL Hitz (Midway)

Sonic Adventure 2 Battle (Sega/Infogrames) Exclusive

Star Wars Rogue Leader Rogue Squadron II (LucasArts) Exclusive

Super Monkey Ball (Sega/Infogrames)

Tarzan Freeride (Ubi Soft)

Tony Hawk's Pro Skater 3 (Activision)

Universal Studios (Kemco)

Og dette var bare Europa. Playstation 2 hadde 29 lanseringstitler i Amerika.

 

Armored Core 2 (Agetec, Action)

DOA2: Hardcore (Tecmo, Fighting)

Dynasty Warriors 2 (Koei, Action)

ESPN International Track and Field (Konami, Sports)

ESPN X-Games Snowboarding (Konami, Sports)

Eternal Ring (Agetec, RPG)

Evergrace (Agetec, RPG)

FantaVision (SCEI, Puzzle)

Gun Griffon Blaze (Working Designs, Action)

Kessen (EA, Adventure)

Madden NFL 2001 (EA, Sports)

Midnight Club (Rockstar, Racing)

Moto GP (Namco, Racing)

NHL 2001 (EA, Sports)

Orphen (Activision, RPG)

Q-Ball Billiards Master (Take-Two Interactive, Simulation)

Ready 2 Rumble Boxing: Round 2 (Midway, Sports)

Ridge Racer V (Namco, Racing)

Silent Scope (Konami, Shooter)

Smuggler's Run (Rockstar, Racing-Adventure)

SSX (EA, Sports)

Street Fighter EX3 (Capcom, Fighting)

Summoner (THQ, RPG)

Swing Away (Paradise Golf in Japan) (EA, Sports)

Tekken Tag Tournament (Namco, fighting)

TimeSplitters (Eidos, First-Person Shooter)

Unreal Tournament (Infogrames, First-Person Shooter)

Wild Wild Racing (Interplay, Racing)

X-Squad (EA, Action)

5075510[/snapback]

 

Du misforsto... Gamecube og PS2 ble ikke lansert her eller Amerika først ble de ? Xbox360 må sammenlignes mot de japanske lanseringene.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Du misforsto... Gamecube og PS2 ble ikke lansert her eller Amerika først ble de ? Xbox360 må sammenlignes mot de japanske lanseringene.

5075544[/snapback]

Ah. beklager. Men ser ikke noen grunn til at de trenger å sammenlignes med japanske lanseringer. For at en konsoll skal kunne lansere over hele verden trengst det titler som tilfredsstiller alle. Enkleste måten er da å ha et stort utvalg av titler som alle ønsker seg. Japan er et helt annet marked enn Amerika og Europa.

 

En annen ting er at spillmarkedet er betydelig større nå enn det var for 5år siden. Men 360 lanseringer er relativt stor, men nå er det da ikke alle titler som frister alle heller. Personlig så er det bare 2 stk som frister meg og de har jeg bestilt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Du misforsto... Gamecube og PS2 ble ikke lansert her eller Amerika først ble de ? Xbox360 må sammenlignes mot de japanske lanseringene.

5075544[/snapback]

Ah. beklager. Men ser ikke noen grunn til at de trenger å sammenlignes med japanske lanseringer. For at en konsoll skal kunne lansere over hele verden trengst det titler som tilfredsstiller alle. Enkleste måten er da å ha et stort utvalg av titler som alle ønsker seg. Japan er et helt annet marked enn Amerika og Europa.

 

En annen ting er at spillmarkedet er betydelig større nå enn det var for 5år siden. Men 360 lanseringer er relativt stor, men nå er det da ikke alle titler som frister alle heller. Personlig så er det bare 2 stk som frister meg og de har jeg bestilt.

5075608[/snapback]

 

Vel, hvis man skal være rettferdig så burde man jo det. Japan annerledes marked eller ikke. Poenget er at de har aldri klart å lansere konsollene der med særlig mer en 3-4 titler og som regel av tvilsom kvalitet.

Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen på Spillmagasinet, er de første spillene til Xbox 360 entrådet.

 

Xbox 360 kan optimalt kjøre sekstrådete spill, så det er litt kjipe saker. Tror ikke de første spillene blir så wicked, men på annen side har vi sikkert mye bra i vente.

5066844[/snapback]

 

PGR3 er flertrådet, sier utviklerne selv.

 

http://www.bizarreonline.net/forum/viewtopic.php?t=8588

Lenke til kommentar
La oss nå heller ikke dømme kvaliteten på Xbox 360 spillene heller før de er kommet ut og folk faktisk får testet ferdigversjonene.

Holder ikke at de sier: Ååååååååh, fantastisk grafikk, dette MÅ jo bare være ett fantastisk spill.

5076143[/snapback]

Dessverre er det slik flertallet dømmer spill for tiden. Savner NES/SNES tiden....

Lenke til kommentar
La oss nå heller ikke dømme kvaliteten på Xbox 360 spillene heller før de er kommet ut og folk faktisk får testet ferdigversjonene.

Holder ikke at de sier: Ååååååååh, fantastisk grafikk, dette MÅ jo bare være ett fantastisk spill.

5076143[/snapback]

Dessverre er det slik flertallet dømmer spill for tiden. Savner NES/SNES tiden....

5076712[/snapback]

 

He he. Alt var mye bedre før krigen. Tenker da på Irak krigen krigen i Bosnia. Vel vel. Jeg har spilt en del "gamle ting", klassikere, i det siste via emulatorer. Vel... det stinker i forhold til nye titler. Når jeg tenker på de gamle spillene så er det "følelsen" av å spille dem, oppleve dem jeg husker som bra. Og den er langt bedre enn det spillene egentlig er hvis jeg spiller de i dag... så.. jeg sier velkommen til nye plattformer med nye muligheter. Men, jeg er enig i at et spill ikke skal bedømmes kun ut fra grafikk, eller nødvendigvis ha hovedvekt på det noe vis.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
He he. Alt var mye bedre før krigen. Tenker da på Irak krigen krigen i Bosnia. Vel vel. Jeg har spilt en del "gamle ting", klassikere, i det siste via emulatorer. Vel... det stinker i forhold til nye titler. Når jeg tenker på de gamle spillene så er det "følelsen" av å spille dem, oppleve dem jeg husker som bra. Og den er langt bedre enn det spillene egentlig er hvis jeg spiller de i dag... så.. jeg sier velkommen til nye plattformer med nye muligheter. Men, jeg er enig i at et spill ikke skal bedømmes kun ut fra grafikk, eller nødvendigvis ha hovedvekt på det noe vis.

 

Dr.Peedee

5077189[/snapback]

Hva gjør at spillene stinker? Jeg velger blant annet Super Mario World, Zelda og Metroid i 2D framfor dagens titler når som helst. Gameplayet og variasjonen var mye større før og spill var også vanskeligere. Slike spill skal dessuten ikke spilles på emulatorer, det blir bare ikke det samme.

 

En av grunnen jeg er litt skeptisk til neste generasjon spill er pga. det store fokuset på grafikken. Jeg er veldig enig i Nintendo sin filosofi om at tidene der grafikk teller er over. Grafikken nå til dags har etterhvert blitt en standard i dagens spill.

 

Se bare hvor mange spill som nå vil ta i bruk Unreal 3 motoren. Hva skal spill skille seg ut med? Jo, selve innholdet i spillet og gameplayet. Jeg ser veldig få unike spill når det gjelder innholdsmessig og når det gjelder artdesign i neste generasjon. Av lanseringstitlene ser jeg bare Kameo som skiller seg ut med en veldig gjenomført spillverden. Håper sannelig at det kommer flere som følger dette spillet også, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
He he. Alt var mye bedre før krigen. Tenker da på Irak krigen krigen i Bosnia. Vel vel. Jeg har spilt en del "gamle ting", klassikere, i det siste via emulatorer. Vel... det stinker i forhold til nye titler. Når jeg tenker på de gamle spillene så er det "følelsen" av å spille dem, oppleve dem jeg husker som bra. Og den er langt bedre enn det spillene egentlig er hvis jeg spiller de i dag... så.. jeg sier velkommen til nye plattformer med nye muligheter. Men, jeg er enig i at et spill ikke skal bedømmes kun ut fra grafikk, eller nødvendigvis ha hovedvekt på det noe vis.

 

Dr.Peedee

5077189[/snapback]

Hva gjør at spillene stinker? Jeg velger blant annet Super Mario World, Zelda og Metroid i 2D framfor dagens titler når som helst. Gameplayet og variasjonen var mye større før og spill var også vanskeligere. Slike spill skal dessuten ikke spilles på emulatorer, det blir bare ikke det samme.

 

En av grunnen jeg er litt skeptisk til neste generasjon spill er pga. det store fokuset på grafikken. Jeg er veldig enig i Nintendo sin filosofi om at tidene der grafikk teller er over. Grafikken nå til dags har etterhvert blitt en standard i dagens spill.

 

Se bare hvor mange spill som nå vil ta i bruk Unreal 3 motoren. Hva skal spill skille seg ut med? Jo, selve innholdet i spillet og gameplayet. Jeg ser veldig få unike spill når det gjelder innholdsmessig og når det gjelder artdesign i neste generasjon. Av lanseringstitlene ser jeg bare Kameo som skiller seg ut med en veldig gjenomført spillverden. Håper sannelig at det kommer flere som følger dette spillet også, men jeg tviler.

5077747[/snapback]

 

De "stinker"... litt dårlig beskrivelse fra meg. Prøvde å få frem at når jeg prøver de nå så er de kjedelige å spille. Men sevfølgelig skal de ikke spilles på emulator. Men det var det jeg hadde tilgjengelig nå per dags dato. Jeg er en gammal gubbe som har hengt med siden "pong" var flott, og har vært innom de fleste plattformer. Men altså, du mener annerledes. Og det er flott. Verden er kjedelig hvis alle mener det samme.

 

Veldig mange av dagens titler ligner på hverandre, og det er ikke så lett å komme med noe nytenkende å få en publisher til å støtte deg gjennom prosessen. Sånn er det jo i musikkbransjen også. Tjene penger på sikre salg er det som teller. Det er synd. Jeg synes at en del titler får fryktelig mye oppmerksomhet uten bringe noe som helst nytt i hele tatt, tenker f.eks på EA's sportstitler som pusser litt på grafikken hvert år og så hypes det opp som bare det. Ikke for det, jeg liker et godt fotballspill f.eks jeg, men synes det er dumt at den årlige tittelen som kommer hauses opp som noe nytt hver gang.

 

Litt spent på hva nitendo finner på med den nye kontrolleren sin. Kanskje det er noe sånt som trengs for å komme med nyskapende spill.

 

Uansett så er jeg mere positivt til framtiden spill... mere maskinkraft kan brukes på mere enn bare grafikk, f.eks. bedre fysikk, bedre AI.

 

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
He he. Alt var mye bedre før krigen. Tenker da på Irak krigen krigen i Bosnia. Vel vel. Jeg har spilt en del "gamle ting", klassikere, i det siste via emulatorer. Vel... det stinker i forhold til nye titler. Når jeg tenker på de gamle spillene så er det "følelsen" av å spille dem, oppleve dem jeg husker som bra. Og den er langt bedre enn det spillene egentlig er hvis jeg spiller de i dag... så.. jeg sier velkommen til nye plattformer med nye muligheter. Men, jeg er enig i at et spill ikke skal bedømmes kun ut fra grafikk, eller nødvendigvis ha hovedvekt på det noe vis.

 

Dr.Peedee

5077189[/snapback]

Hva gjør at spillene stinker? Jeg velger blant annet Super Mario World, Zelda og Metroid i 2D framfor dagens titler når som helst. Gameplayet og variasjonen var mye større før og spill var også vanskeligere. Slike spill skal dessuten ikke spilles på emulatorer, det blir bare ikke det samme.

 

En av grunnen jeg er litt skeptisk til neste generasjon spill er pga. det store fokuset på grafikken. Jeg er veldig enig i Nintendo sin filosofi om at tidene der grafikk teller er over. Grafikken nå til dags har etterhvert blitt en standard i dagens spill.

 

Se bare hvor mange spill som nå vil ta i bruk Unreal 3 motoren. Hva skal spill skille seg ut med? Jo, selve innholdet i spillet og gameplayet. Jeg ser veldig få unike spill når det gjelder innholdsmessig og når det gjelder artdesign i neste generasjon. Av lanseringstitlene ser jeg bare Kameo som skiller seg ut med en veldig gjenomført spillverden. Håper sannelig at det kommer flere som følger dette spillet også, men jeg tviler.

5077747[/snapback]

 

Jeg er enig med mye av det du sier.

Derimot kan jeg ikke si at jeg ville valgt de titlene du nevnte FORAN f.eks MGS 2 :)

Men det er nå smak og behag.

 

Ellers er jeg enig i at innholdet i spillene bør fokuseres veldig mye på... men i forskjell til deg syntest jeg faktisk at det ennå ikke er noe problem at det blir fokusert mye på grafikk... siden jeg ikke kan si at innholdet på spillene har sunket de siste årene. Bare se på MGS og HALO. På disse spillene ble det lagt stor vekt på grafikken... og stemningen og gameplay er fremdeles på topp.

Men hvis det er andre spill du sikter til... slik som DOOM3 som faktisk ikke var annet enn et fryd for øyet, og ingenting mer, skal jeg si meg enig.

 

Ellers håper jeg Nintendo lyktes med Revolution... men jeg stiller med en blanding av skepsis og begeistring. Ingen vet jo hvordan det vil ta avgårde med kontrollen, men det ser ut til å gå rett vei i alle fall. Men som sagt... alt kan skje.

Angående grafikken til Rev tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over... da Nintendo har uttalt at den vil bli kraftigere enn GC, og bare se på Twilight Princess :)

Lenke til kommentar
Ja Oblivion er jo faktisk det eneste av de første spillene som faktisk er fler-trådet! De bruker alle kjernene i motsetning til de andre spillene. Men så er Oblivion mye større også da! :)

5073353[/snapback]

 

 

Vil det si at PC-versjonen også vil utnytte flere kjerner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...