miXer Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 har laget et .bat script som i oppstarten av pc'en sjekker om det ligger en versjon av printers_2.vbs i oppstarts mappa, og dersom så delete, og legg inn en ny. Og har da lagt inn begge linjene: if exist for både engelsk windows og norsk windows, altså pathen til startup og oppstart. Men kunne tenkt meg å avansert dette scriptet litt slik at scriptet sjekket om windows'en var av engelsk versjon eller norsk versjon. Noen som vet hva jeg må føye til da? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Starter bat fila før windows eller etter? edit. trykk feil Endret 28. oktober 2005 av Giddion Lenke til kommentar
miXer Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 bat fila starter i windows. Om det er før eller etter login vet jeg ikke. Det blir kjørt via group policy. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Er det ingen som vet? Hadde vært UTROLIG kjekt om noen kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Du kan skrive resultatet fra ver.exe til fil. Heter det "Version" er det engelsk, heter det "Versjon" er det norsk. Legg til dette i bat-filen din: ver.exe >> Test.txt ... der "Test.txt" er resultatfilen. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 har søkt på både Win2K og WinXP etter en fil som heter ver.exe, den finnes ikke. Men det er en fil der som heter winver.exe på begge. Men det går ikke ann å skrive fra dette programmet til en tekstfil hvilken versjon det er. Men godt forslag. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Har du forsøkt å bare skrive "ver" i et DOS-vindu? Er ganske sikker på at den er standard på de aller fleste Windows-maskiner siden Win95. EDIT: Når jeg tenker meg om kan det være innebygget i OSet i CMD (WinNT/2000/XP) eller i COMMAND (WinME/98/95 og DOS). Men det fungerer på alle maskiner jeg har prøvd... Endret 2. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har prøvd både på 2000 og xp å skrive ver, deretter ver.exe. Så søkte jeg etter ver, men den fant ingen som het bare ver.exe. Så tror du må ha gjort noen annet gitt. Har nå prøvd på to tre forskjellige pc'er, og ingen av de har noe som du kaller ver eller ver.exe. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) ... og du skriver dette i et DOS-vindu? Start -> Kjør -> CMD [enter] skriv: "ver" [enter] EDIT: Det er riktig at du ikke finner "ver.exe". Den finnes ikke, men er i CMD/COMMAND. Endret 3. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 okei.. sorry.. hadde ikke prøvd i cmd men det funka det takker Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Du kan skrive resultatet fra ver.exe til fil. Heter det "Version" er det engelsk, heter det "Versjon" er det norsk. Legg til dette i bat-filen din: ver.exe >> Test.txt ... der "Test.txt" er resultatfilen. 5089880[/snapback] men du er klar over at det ikke går? Da skriver den bare ver.exe i Test.txt Den skriver ikke det som kommer frem fra programmet ver.exe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) denne skal funke... set version=ver.exe %version% >> test.txt exit men hvorfor skal du sjekke om det er norsk eller engelsk, er ingen grunn til å kjøre 2 forskjellige script i dem... Endret 3. november 2005 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Starter bat fila før windows eller etter? edit. trykk feil 5070370[/snapback] den blir startet etter at man har logget inn Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Du kan skrive resultatet fra ver.exe til fil. Heter det "Version" er det engelsk, heter det "Versjon" er det norsk. Legg til dette i bat-filen din: ver.exe >> Test.txt ... der "Test.txt" er resultatfilen. 5089880[/snapback] men du er klar over at det ikke går? Da skriver den bare ver.exe i Test.txt Den skriver ikke det som kommer frem fra programmet ver.exe 5098764[/snapback] Merkelig. Jeg får det til å fungere på mine maskiner... Men aklla sin måte fungerer vel utmerket også. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 denne skal funke... set version=ver.exe %version% >> test.txt exit men hvorfor skal du sjekke om det er norsk eller engelsk, er ingen grunn til å kjøre 2 forskjellige script i dem... 5099871[/snapback] Jeg skal sjekke om versjonen er engelsk eller norsk. Pathen for oppstart/startup er forskjellige på versjonene vet du. Har du et annet forslag his jeg ikke skal kjøre to forskjellige script i de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå