Gå til innhold

Hvorfor viser Everest feil info ang. MHz på GPU?

Anbefalte innlegg

Dette er litt sprøtt! Har nettopp klokket kjernen på min GeForce 7800GT til 425MHz. men både i Everest og på ORB står det 465MHz? Bruker klokkeverktøyet som følger med driverne, der ble stock GPU verdi oppgitt til å være 400MHz før jeg begynte klokkinga. Nå står den på 425MHz, mens alle andre overvåkings/benchmark verktøy sier 465MHz. Ganske disturbing i grunn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg antar du benytter Experttool?

Dette er en "feature" (automatisk "boost"/OC) såvidt jeg har observert på mitt 6800LE. Kan vel både ansees som en bra "feature" og dårlig.

Jeg valgte å avinstallere Experttool og heller klokke via "Coolbits"/Rivatuner.. (naturlig nok for min del)..

Lenke til kommentar

Skal innstallere Rivatuner nå for å se hvilke verdier som popper opp..

*edit* Nei jeg bruker ikke expert tool, men innstillingene i kontrollpanelet..

Det første bildet er av kontrollpanelet, mens det andre bildet er Et utsnitt av Everest hvor GPUen blir oppgitt til å være på 466MHz mens minnefrekvensen ser ut til å være nogenlunde korrekt. Det tredje bildet er fra ORB.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Det har jeg oppdaget. Everest veksler mellom å vise standard 2D, 275MHz som er riktig value, og performance 3D 465MHz som er feil. Jeg ble lettere nervøs siden kortet er helt nytt og jeg ikke er vant med dette fra mitt forrige kort, et Radeon 9800pro. Men morsomt er det! Jeg liker dette kortet. Har nå klokket til 430MHz og tempen har knapt rørt seg siden default! Her er det bra overklokkingspotensiale, tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...