Gå til innhold

Hvor lenge skal de spilles inn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ventet i et par uker før jeg hadde spilt på fult. sikkert en 10-12 timer så er de innspillt. :)

5066853[/snapback]

Ok, takk. :) SÅ et annet sted på tråden at de skulle spilles inn 50-100 timer. Syntes det hørtes litt mye ut. Men det er vel ikke noe farlig å spille høyt en liten stund? Skal vel ikke ha noe og si bare jeg ikke spiller høyt 2 timer i strekk..Eller?

Lenke til kommentar

Det har ingen betydning om du spiller høyt med nye høyttalere, det man mener med innspilling er at det tar en stund før elementene løsner og lyden blir bedre, det er ikke som med en 125 cc motorsykkel som ikke skal kjøres i mer enn 80 km/t før den er innkjørt, de blir ikke ødelagt.

En annen ting er om du hører noe forskjell på pc-høyttalere etter en stund, så lenge mediet er mp3 låter har det overhodet ingen betydning, må mp3 er så dårlig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Det har ingen betydning om du spiller høyt med nye høyttalere, det man mener med innspilling er at det tar en stund før elementene løsner og lyden blir bedre, det er ikke som med en 125 cc motorsykkel som ikke skal kjøres i mer enn 80 km/t før den er innkjørt, de blir ikke ødelagt.

En annen ting er om du hører noe forskjell på pc-høyttalere etter en stund, så lenge mediet er mp3 låter har det overhodet ingen betydning, må mp3 er så dårlig i utgangspunktet.

5067019[/snapback]

Det stemmer det bruno sier. Bare bruk dem som du vil. Så sant du ikke er en fundementalistisk lydfanatiker med vibrasjonsfølsome testikler og hørsel som en elghund :wow:

Lenke til kommentar

Om du av en eller annen grunn er redd for å utsette høyttalerne for noe skadelig ville jeg tatt det med ro ja, men det er i utgangspunktet INGEN grunn til å ikke vrenge opp lyden med en gang man har fått dem. (kanskje for å sjekke om alt funker som det skal og ikke høyttalerne er defekte fra fabrikk da, hehe. Kjedelig å sitte med brent forsterker)

Et elements Thiele/Small-parametre vil som regel endre seg noe de første timene. Dette på grunn av at de bevegelige delene vil "mykes" opp endel og derved endre enkelte parametre. Jo mer slaglengde elementene får, jo fortere vil de bli spilt inn. Etter omtrent 24 timer med god slaglengde vil parametrene ikke endre seg i like stor grad, og høyttaleren er "ferdig innspilt". Selve den lydmessige karakterern kan dog endre seg noe med tiden. Metalldomer har f.eks. et rykte på seg for å kreve 100 timer og enkelte ganger mer før de "setter seg" ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...