Gå til innhold

Rammstein's nye plate.

embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selve Benzin var ikke mye å skryte av egentlig.

Dog, meshugga coveret var digg, ble verdt å høre på da :)

5085214[/snapback]

Hvilken sang er det?

Selv synes jeg Benzin er ganske tøff! Liker albumet godt akkurat nå, men har ikke fått hørt nok på det enda til å få noen store meninger om de forskjellige sangene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Power-metal er tydeligvis et vidt begrep:

Rosenrot er det femte albumet fra Berlin-sekstetten frontet av vokalist Till Lindemann. Denne gangen blander de sin dristige power-metal med brødrene Grimm og Johann Wolfgang von Goethe. De blander det vakre med det stygge, det vennlige med det usympatiske, livet med døden.

:hmm:

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Litt dårligere enn Reise reise synes jeg, men jeg liker den bedre og bedre for hver gjennomhøring. Den eneste direkte dårlige låten på platen er i mine øyne "Te quiero puta!". Første gangen jeg hørte den fikk jeg sjokk. Hvordan i alle dager fant de på å lage denne? Jeg lukter fuktig tequila-nachtspiel... :hrm:

Lenke til kommentar
Selve Benzin var ikke mye å skryte av egentlig.

Dog, meshugga coveret var digg, ble verdt å høre på da :)

5085214[/snapback]

Hvilken sang er det?

5087308[/snapback]

Benzin singelen:

1. Benzin

2. Benzin (Combustion Remix by Meshuggah)

3. Benzin (Smallstars Remix by Ad Rock)

4. Benzin (Kerosinii Remix by Apocalyptica)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rosenrot var ikke særlig imponerende må jeg si. De to beste sangene (eneste gode foreløpig) må være Benzin og Te quiero puta.

Stripped (med musikkvideo, vel og merke) og coveren av Das Modell må være to av de beste sangene fra Rammstein noen sinne, i tillegg til en del gamle greier. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes Te Quiero Puta var den dårligste på hele plata. Usj...

5137936[/snapback]

Haha. På Reise Reise hadde de jo "Moskva", med trekkspill og greier. Kanskje de er på inspirasjonsrundreise i verden. I så fall kan jeg ikke si jeg gleder meg til det blir Norge og folkemusikkens tur.

Lenke til kommentar
Rosenrot fungerte bra, men Rammstein vil aldri bli det samme som de var desverre..

5138371[/snapback]

Det er påfallene ofte slik at man synes et band var bedre før i tiden enn nå. Men egentlig er det jo bare naturlig at et band utvikler seg videre med tiden. Kanskje det bare er vi som ikke greier å henge med? De synes tydeligvis det går rette veien med dem, siden de utgir sangene de lager.

Men jeg er forsåvidt enig med deg, de var bedre før, selv om Rosenrot begynner å modne i hjernebarken nå, etter noen timers høring :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært en ganske stor Rammstein-tilhenger (kanskje pga. at jeg er halv sveitsisk) og jeg må si jeg ikke helt skjønner alles kritikk med at det går dårligere og dårligere. Herzeleid var jo utrolig hart og brutalt i forhold til alle andre, men det har vel ganske mye med politiske situasjonen i østtyskland på den tiden å gjøre. Etter hvert har de blitt mer voksne, noe som gjenspeiles tydelig i både tekst og musikk. Ofte undervurderes Rammstein mye mht. tekst, noe jeg syns er ganske leit i og med at det ligger veldig mye følelser og tanke bak musikken deres.

Rammstein er og blir et sinnsykt live-band, men man bør ikke undervurdere albumene for det. Det siste albumet ble allikevel litt rolig for meg.... Gleder meg bare sinnsykt til den nye live-DVD'en kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...