Gå til innhold

Problem med Outlook syncronisering

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia 6680, jeg får F*** ikke til å synkronisere med Outlook.

Den sier den ikke finner databasefilen og SyncML fei.

Jeg skjønner ingenting. Hvis jeg legger inn innstillingene på telefonen, så må jeg velge database. Hvilken database?

Hvis jeg velger på maskinen så sier den at telefonen ikke svarer...

Hjelp meg!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ingenting. Hvis jeg legger inn innstillingene på telefonen, så må jeg velge database. Hvilken database?

Hvis jeg velger på maskinen så sier den at telefonen ikke svarer...

Det høres ut som om du forsøker du å bruke Sync programmet på telefonen. Dette skal du ikke gjøre når du synkroniserer direkte med PC, da er det korrekte å bruke PC-suite.

Sync-programmet er for å suncronisere mot en server via internett. Du kan da enten fprsøke å sette en Sync-ML server opp på din egen maskin (et eksempel og et alternativ til) som da trenger plugins for å synkronisere sin egen database mot f.eks. Outlook. Evt. finnes det tredjepartstjenester å abonnere på, gjerne med et lite kompanjong-program som kjører lokalt og oppdaterer den eksterne serveren med de korrekte dataene som brukrene trenger (og omvendt).

I en bedriftssammenheng kan dette, for eksempel, brukes til at en sekretær kan booke møter for sjefen sin mens han er på reise, og de dukker på på hans telefon uansett hvor han er, eller hvis han mister flyet sitt Fredags morgen kan han poste til den 'public' kalenderen at han ikke kommer tilbake på kontoret før over helga. En annen grunn til å gjøre dette kan være at man trenger å synkronisere mot og med programmer eller OS som ikke er støttet av PC-suite.

Edit: Hvis du *har* forsøkt PC-Suite og dette feiler, så last ned og reinstaller nyeste versjon. Husk å parre telefonen med PC via BT eller at den er gjennkjent via kabel før du synkroniserer. Bruk Nokia Connection Manager. PC-Suite er OK når det virker, men sluker minne og oppfører seg ikke alltid like stabilt...

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...