Gå til innhold

Longhorn (Palladium) er visstnok en del mer enn et OS ..?


Anbefalte innlegg

For min del er dette rene spekulasjoner..

 

Les denne tråden

 

Okay, fort fortalt: Det blir påstått at MS Longhorn vil komme til å overta verden via internet. Det vil bl.a. bli integrert i hardware som f.eks. CPU og følge med i alt du gjør, og merke hver eneste fil du har i systemet. Om det finner ut at du f.eks. bruker et freeware program hvor utvikleren ikke har betalt en avgift til MS (...) for å få lov til å bruke det sammen med Longhorn, vil det bli stengt prompte..

 

How very funny liksom.

 

Postet min mening et sted i tråden, post gjerne deres om dere har noe på hjertet i sakens anledning.

 

Personlig tviler jeg på at MS vil få makt til å fullføre et slikt system. Å ta over TCP/IP protokollen og tvinge alle til å bruke Palladium for å i det hele tatt få tilgang til servere som også bruker det, høres temmelig omfattende ut.

 

Hva tror dere, vil MS få til å gjennomføre dette?

 

Isåfall vil ikke bare PC brukere bli rammet, men også Linux og Mac brukere..

 

Kan det være dette som skal få PC, Mac, Window og Linux brukere til å slå seg sammen i "kampen mot Microsoft" (sukk, det høres utrolig banalt ut).

 

*Spekulere, briljere, fantasere, hermetisere (øh..)*

 

:grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HOLY FUCK HOLY FUCK HOLY

GEEZUS !!!!

Leser man dette får man seg et solid sjokk..

Bill Gates ER F'en meg ANTIKRIST !!!

Palladium er "dyrets merke" - 666

Og det er **** meg ikke tull....

Noen må stoppe det her..

 

AHRGHHHHHHHHHH !!!

 

"This is diabolical. If Microsoft is successful, Palladium will give Bill Gates a piece of every transaction of any type while at the same time marginalizing the work of any competitor who doesn't choose to be Palladium-compliant. So much for Linux and Open Source, but it goes even further than that. So much for Apple and the Macintosh. It's a militarized network architecture only Dick Cheney could love."

 

Under Palladium as I understand it, the Internet goes from being ours to being theirs. The very data on your hard drive ceases to be yours because it could self-destruct at any time. We'll end up paying rent to use our own data!

 

_________________

--------

greetinx

"Fjodor"

:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Fjodorgrim på 2002-08-24 04:36 ]

Lenke til kommentar

Dette vil ikke gå gjennom.

 

I tillegg blir det usakelig å bringe Bill Gates inn i debatten, for det er faktisk ikke MS som har tatt initiativ til dette. Det er store selskaper, og MS har selv sagt at hvis dette skal startes opp av dem, kan det ikke bli vellykket.

 

Pål

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-24 03:40, Hidden skrev:

Hva tror dere, vil MS få til å gjennomføre dette?


 

Tror det er noen misforståelser ute å går her.

 

Dette er fra PC Format, som har gått nærmere inn på saken og skrevet ett sammendrag : OBS! Les både "Worry!" og "Relax!" delen.

 

-----------------------

W O R R Y !!!

 

Digital Music : Say goodbye to your MP3 collection . in order to placate angry media giants, it's almost inevitable that Palladium vill prevent you from playing MP3s and force you to pay for approved media formats instead. You'd better keep an old PC around as an MP3 jukebox, just in case.

 

Creativity : So you'd rather use cheaper shareware software than full price applications? Make the most of it while you can. Palladium could very well sound the death knell for products such as Paint Shop Pro and StarOffice, forcing you to fork out for Photoshop and MS Office instead.

 

Personal Privacy : As security expert Ross Anderson points out, almost all pricacy violations result from the abuse of authorised access, and Palladium apps could be set you report on everything you do with them. With Palladium, Microsoft and friends will know a lot more about you; do you trust them?

 

Documents : Store all your eggs in one Palladium-shaped basked and you could find you can't access them if you switch to another PC. What use are backups if the only machine your Word documents will open on is the one that's just gone up the spoul?

 

 

R E L A X !!!

 

Opt-out : Hey, what's the big deal? Microsoft insists that Palladium will be switched off by default, and that it'll live or die by user acceptance. So if its security measures turn out to be as draconian as everyone's saying, no one will use it and it'll soon fade away for ever. We hope.

 

Audio CDS : You'll be able to wave goodbye to hateful CD copy protection systems. If the music industry's satisfied that Palladium's trustworthy, it won't need to bother with CD's that refuse to play on your PC, because you won't be able to copy them. Which you weren't going to do anyway, right?

 

Believe the hype : Right now we're only hearing about the more troubling side of Palladium. By the time it appears, expect it to have been packaged up to seem like an absolutely vital and fun-packed upgrade for your PC. Anyone who dares to disagree will seem churlish and even paranoid.

 

--------------

Så det er nok ikke så mye å være redd for allikevel.

Lenke til kommentar

dere er helt syke som blir opphissa/i det hele tatt gidder å bry dere om det. Tror dere virkelig på denslags propaganda?

 

Dessuten fler og fler stater sier opp enerettavtalen med microsoft nå og de får så vidt lov til å implementere IE i sitt eget operativsystem. hele greia er veldig urealistisk.

 

jeg måtte bare legge til: Det er enda sykere at dere får det til å bli noe djevelske antikrist greier.

 

[ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-08-24 12:32 ]

Lenke til kommentar

Hohoho .. saklig at dette blir gjennomført! :grin:

 

Husker jo da Intel kom med serienummer i hver cpu (P3)... det gikk ikke lenge før de måtte komme med en måte som kunne skru av denne funksjonen.

 

Tenk på de søksmålene som kan komme i USA hvis de sikkerhetsserverne ved en feil sletter feil dokument ... ouch ! Eller hvor store erstatninger de må betale hvis noen hacker seg inn og herper all .doc filer ... OUCH !

 

Det virker jo som om hele systemet bygger på at ingen går utenom reglene... mens verden har vist sååå mange ganger at folk driter i regler og går utenom... og hvem skal passe på de som passer på oss ? og hvem skal passe på dem igjen ?

 

Men på den andre siden liker jeg en god konspirasjonsteori som noen annen ... sikker på det ikke kommer fra www.røvarhistorier.com ?

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at dette høres absurd ut, og at noe slikt neppe vil gjennomføres da microsoft vet at et slikt initiativ vil favorisere bl.a. linux distroer. Uansett begynner det å bli på tide at linux får skikkelige innstallasjonsprosedyrer, slik at en innstallasjon av et program ikke krever dyptgående kjenneskap til øvrige komponenter. Dette er så vidt jeg kan se det eneste som hindrer linux fra å bli det favoriserte miljøet.

 

P.S. Etter å ha lest de siste retningslinjene forlater jeg hardware.no. Dette er ikke fordi jeg mener at de er for strenge, men fordi jeg er av den oppfatning at dersom slike spesifiseringer (d.v.s. spesifiseringer utover kardemommeloven) er nødvendige, er nok forumet blitt for useriøst for meg. Jeg takker for hjelpen jeg har mottat og håper andre har hatt utbytte av hjelpen jeg har gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...