Gå til innhold

får bare svart/kvitt bilde på tv'en! hjelp

Pampaxius

Anbefalte innlegg

har koblet en tv til laptopen min med mitt radeon mobility x700 skjermkort men får ikke farger på tv'en.. lest litt rundt på nettet og har troen på at jeg på på et vis sende composit videosignal via s-videokabelen men finner ingen driver som får det til å fungere.. noen som har noen tips til hva jeg må gjøre for å få farger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

har knotet en del med å få farger fra en laptop via s-video selv. fikk det aldri til.

men har fått til farger ved å bruke adapter (svideo til sånn plugg som lydkablene har. husker ikke hva det heter). også påse at det er riktig fargesystem som brukes. en av de PAL verdiene. huff, jeg veileder dårli :blush:

nyeste drivere til laptopen er kjekt å ha. det måtte til for å finne TV-skjermen på laptopen her.

Lenke til kommentar

Du må velge PAL-B eller PAL-G på notebooken i alle tilfeller.

Prøv forskjellige innganger på TVen. Kanskje det også er instillinger på TVen. Mange TVer har valget mellom to måter å håndtere farger på. Står kanskje scart-a eller scart-a/s f.eks. om du trykker videre på utgangene.

Lenke til kommentar

er kun en scart inngang på tv'en, og kun en av-kanal. har sett igjennom alle menyer på tv'en og er ikke noe å endre på som har med innsignalet eller av-innstillinger..

nå bruker jeg s-video kabel bort til tven og så har jeg en sånn overgang som kan gjøre både s-video og komposit video (phonokabel) om til scart. skal prøve meg litt meir på å bruke en sånn overgang fra s-video til phono som ble nevnt her, men sist jeg brukte det fikk jeg ikke signal på tv'en i det hele tatt... noen ide hvorfor?

Lenke til kommentar

takk for alle svar. har endelig løst seg no. trur nok at tv'en ikke støttet s-video selv om den ikke er så gammel. men skaffet meg en ny overgang fra s-video til phono og tuklet litt med instillingene og da funket det. må ha vært den gamle overgangen som ikke fungerete.. menmen nå blir det filmhelg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...