Pampaxius Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 har et ati radeon mobility x700 skjermkort på laptop'en min og har koblet den til en tv med s-video koblet til tv'en via en scart-overgang men blir bare svart/kvitt på tv'en.... har prøvd ati sine orginaldrivere og en omega driver men blir ikke farger!! noen som har har hatt samme problemet eller vet hva som er grunnen? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 S-video-pluggen skal ha 8 kontakter. Du har bare 4! Kjøp en ny.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) skift TV-out fra NTSC til PAL. se om det hjelper. Endret 28. oktober 2005 av capy Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 dersom TVen din ikke støtter S-video... må du sette opp på PCen din som composite kabel... husk og prøve og sette opp PAL istedenfor NTSC først... drit i Jtand sa Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 dersom TVen din ikke støtter S-video... må du sette opp på PCen din som composite kabel... husk og prøve og sette opp PAL istedenfor NTSC først...drit i Jtand sa 5072291[/snapback] vet at dette er en gammel tråd, men har samme problem, hvordan gjør man der mr. dark sier, og fungerer det?takker for svar Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 dersom TVen din ikke støtter S-video... må du sette opp på PCen din som composite kabel... husk og prøve og sette opp PAL istedenfor NTSC først...drit i Jtand sa 5072291[/snapback] vet at dette er en gammel tråd, men har samme problem, hvordan gjør man der mr. dark sier, og fungerer det?takker for svar 5776187[/snapback] Sjekk om S-video kontakten din har 4 eller 8 kontakter. Drit i hva Mr. Dark sier. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det har ingenting å si om S-video-kontakten har 4 eller 8 pinner, jeg får helt fine farger med min 4-pinners kabel. Har aldri sett S-video-kabel med 8 pinner. Lenke til kommentar
nullpeiling Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Man får et sort/hvitt bilde med S-video dersom TV'en forventer et kompositt-signal. Dersom TV'en støtter S-video må du trykke litt på fjernkontrollen for å endre input til S-video. Dersom TV'en ikke støtter S-video input må du bruke en kompositt-kabel (RCA-kabel) i stedet. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) hvordan vet man at tven støtter s-video? har 4 pins ledning, men utgangen på pcn har 7. om jeg kjøper en s-video til rca, vil jeg da få farger? edit: dette står i håndboken, hjelper det noe? Connections Front • CVBS Video in • Audio (cinch/RCA) in • Headphone Jack 3,5 mm out Back • Euro A/V connector Ext1 (RGB in, CVBS in/out) edit2: fant en hack for å få farger, kanskje litt omstendelig? har foresten ingenting å si om det er 7 kontakter (altså ikke 8) ettersom de tre siste ikke har noen spesiell funksjon (de kan overføre komposittsignal eller no) man bruker uansett bare 4 edit3: ingen flere edits, den overnevnte fiksen fungerte, selv om kvaliteten er crap (ikke mer crap en vanlig, bare normal pc-->s-video crap) Endret 19. mars 2006 av Pellepirat Lenke til kommentar
nullpeiling Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 TV'en støtter normalt ikke S-video dersom det ikke finnes noen S-video kontakter på den. En S-video til kompositt kable vil nok virke, men er du sikker på at det ikke fulgte med et adapter med komposittutgang til laptopen? Et slikt adapter består av en liten boks med kompositt, s-video og ofte lydutgang som kobles til laptopen med en 7-pins kontakt som ellers er helt lik en s-video kontakt (men altså har 3 ekstra pinner). Slike adaptere har i hvert fall fulgt med laptoper jeg har kjøpt hos Dell. Vet ikke hvordan det er med endre merker. Dersom man bruker et slikt adapter til å sende ut et kompositt signal via en kompositt/rca kabel må man vanligvis fortelle skjermdriveren at den skal sende kompositt og ikke s-video. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 fixen jeg og dinside henviser til fungerer iallefall:) følte meg litt macgyver da altså. Gjorde foresten ikke helt som han sa ettersom jeg ikke har loddebolt på hybelen, slang bare inn en ledningstump inn til selve pinnsa, og lagde kontakt mellom pinn nr. 20 og 15, og vips så ble det farger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå