Defus Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Skal kjøpe meg 1 gig ram til maskinen min, å eg e i budskjett klassen mer eller mindre. så ka ville funka best av disse her til mitt epox 8rda+ hovedkorte mitt? Corsair Kingston TwinMos Lenke til kommentar
substeve Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har merket meg at en del Epox-eiere har sagt at de har hatt problemer med Corsair ram, men dette varierer nok fra kort til kort og kan like godt ikke gjelde for det kortet du har. Men jeg nevner det. Jeg er dessuten ikke så veldig glad i TwinMOS pga. dårlige erfaringer med stabilitet, men det er en stind siden nå og jeg ser av brukerkommentarene på Komplett at folk er fornøyde med akkurat disse brikkene. Jeg bruker forøvrig å anbefale OCZ Premier 2x512 til de som vil ha rimelig 512 brikker - selges på netshop til 995. Du kan også lese denne, og du finner sikkert andre slike artikler om du søker litt: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2392 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Disse ligger jo i pris klassen min da.. Enda mere å ta til etteretning da Så i følge deg e kingston å OCZ tingen å se etter ? Lenke til kommentar
substeve Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Disse ligger jo i pris klassen min da.. Enda mere å ta til etteretning da Så i følge deg e kingston å OCZ tingen å se etter ? 5081590[/snapback] Du må velge sjøl utfra budsjett og bruk. OCZ Premier-brikkene koster kr. 100 mer enn OCZ Value, og omtales jevnlig som noe av det beste i sitt prisområdet, men dette har mindre å si om du bare vil ha noe brukbar standard ram i pcen. Det finnes også noe billig 1x1gb ram, riktignok med lavere timings enn 512mb brikker. Hvis du har tenkt å kjøre med 2gb ram i framtiden kan det være lurt å kjøpe 2x1gb istedet for 4x512mb, så risikerer du ikke at minnet går ned fra DDR400 til DDR333 eller DDR266 pga. problemene det er med å kjøre ram i mer enn to slots. Regner med at du leste artikkelen? Jeg følger ikke RAM-markedet så nøye, bare godt nok til at jeg har noe å gå etter. Har forøvrig lite erfaring med Kingston, men unngår TwinMOS pga. dårlig erfaring/rykte. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Ettersom eg forstod da eg leste i den boka til hovedkorte, e det ingen problem for meg å hive i en 512 brikke til. Kan jo selvfølgelig ha missforstådd nåkka Men etter som eg leste det så sko dem kunne holde samme hastigheta uansett kor mange av di der eg fylte med ram. Men uansett e det ikke nåkka stort problem for meg. Eg skal bare ha i 1 gig med ram, å mest sannsynligvis kommer det til å holde for meg helt til eg må bite i det sure eple å oppgradere pcen på nytt. Kjøre ennå med ett socket A hovedkort, så når det går ødelagt eller pcen begynne å lagge alt for langt etter de andre e det på tide med en ny oppgradering. Spiller ikke mye, å bruker ikke mye tung programvare, så 1 gig sko holde lenge for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå